Klarna
Digitaalisuus

Klarna mullistaa verkko-ostamisen: yhden sovelluksen avulla voi shoppailla maailman jokaisessa verkkokaupassa

4.11.2021 9:55
Toni Rajamäki
Klarna lanseerasi uudenlaisen sovelluksen, jossa asiakas voi muun muassa luoda itselleen kertaluonteisen ja korottoman virtuaalisen maksukortin.

Maksuteknologiayritys Klarna on kehittänyt uudenlaisen sovelluksen, joka mullistaa verkko-ostamisen. Yhtiö tiedottaa lanseeranneen kokonaisvaltaisen sovelluksen, jossa voi hallita koko ostopolkua ja jonka avulla voi shoppailla maailman jokaisessa verkkokaupassa.

Sovelluksessa voi siis etsiä ja ostaa tuotteita, hyödyntää alennuksia, hallita maksuja sekä seurata omia toimituksia ja palautuksia. Näiden lisäksi sovelluksesta löytyy jatkossa myös kaikki etukortit, säästämisen työkalut, tuotetiedot ja -arvostelut sekä shoppailun kokemuksellisuutta lisääviä ominaisuuksia, kuten live-shoppailutapahtumia.

Kenties mullistavin ominaisuus on se, että kuluttaja voi luoda sovelluksessa kertaluonteisen ja korottoman virtuaalisen maksukortin, jonka avulla voi ostaa luotolla jokaisesta verkkokaupasta, vaikka verkkokauppa ei olisikaan Klarnan yhteistyökumppani.

– Uusi sovelluksemme tarjoaa asiakkaalle kokonaisvaltaisen ostokokemuksen aina tuotteen löytämisestä sen toimitukseen. Samalla tuomme kuluttajille läpinäkyvän ja reilun tavan maksaa missä tahansa verkkokaupassa, sillä uskomme ylimääräisten luottokorttikulujen ja suurten korkojen kuuluvan historiaan, sanoo Klarnan toimitusjohtaja Sebastian Siemiatkowski tiedotteessa.

Uudistuksen myötä kuluttajien shoppailu helpottuu selvästi, kun koko ostoprosessi tapahtuu yhdessä paikassa. Samalla uudistus palvelee etenkin niitä kuluttajia, jotka haluavat maksaa ostoksensa vasta myöhemmin Klarna-laskulla. Aiemmin kuluttajat eivät ole voineet valita Klarna-laskua kuin vain Klarnan yhteistyökumppanien verkkokaupoissa, mutta virtuaalinen maksukortti tekee asiaan muutoksen.

– Loputon eri shoppailutoimintojen selailu eri sovelluksissa on kuluttajalle turhauttavaa ja ennen kaikkea aikaa vievää. Tänä päivänä ihmiset odottavat sovelluksilta vaivattomuutta, yksilöllisyyttä ja käteviä lisäominaisuuksia läpi ostopolun. Tähän kysyntään uusi sovelluksemme vastaa, Siemiatkowski painottaa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)