Kesko/Kristian Ahlroth
Digitaalisuus

Keskon miljoonainvestoinnilla syntyi Suomen laajin myymälämedia – ”Näemme tässä paljon uusia mahdollisuuksia”

9.12.2021 11:30
Minna Lehto
K-Citymarketeihin asennetut digitaaliset markkinointinäytöt avaavat uusia mahdollisuuksia asiakasviestintään.

Myymälämainonnan digitalisaatio on kasvussa: kuluttajat halutaan tavoittaa siellä, missä ostopäätös tapahtuu. Trendin mukaisesti K-Citymarketeihin on tämän vuoden aikana asennettu tuhansia digitaalisia markkinointinäyttöjä. Investoinnin myötä K-ryhmällä on Suomen laajin vähittäiskauppamedia.

Digitaalisten markkinointinäyttöjen avulla asiakkaan ostopolun varrelle on mahdollista tuoda uutta inspiraatiota ja ajankohtaista tietoa. Kesko otti aiemmin käyttöönsä myös sähköiset hinnannäytöt kaikissa K-Citymarketeissa ja K-Supermarketeissa.

– Sähköisillä hinnannäytöillä vähennetään paitsi hintavirheitä, myös ympäristökuormaa. Digitaaliset markkinointinäytöt taas ovat enemmänkin asiakkaan inspiroimista ja hänen arkensa helpottamista. Digitaalinen asiakasviestintä ruokakaupan sisällä on aiemmin ollut Suomessa huomattavankin vähäistä ja näemme tässä paljon uusia mahdollisuuksia, kertoo Keskon päivittäistavarakaupan digitaalisesta konseptista vastaava kehitysjohtaja Hayde Furubacka tiedotteessa.

Digitaalinen myymälämedia avaa uudenlaisia mahdollisuuksia asiakasviestintään sekä valtakunnallisesti että kauppakohtaisesti.

– Jokainen K-ruokakauppa on erilainen, ja siksi myös digitaalisten markkinointinäyttöjen sisältöä voidaan räätälöidä kunkin kaupan asiakaskunnalle sopiviksi. Samalla pystymme tarjoamaan yhteistyökumppaneillemme uusia mahdollisuuksia myymälämedian hyödyntämiseen ja asiakkaidemme hurmaamiseen, kun näytöt sijoitetaan optimaalisesti asiakkaan ostospolun varrelle, Keskon päivittäistavarakaupan liiketoiminnan kehityksestä vastaava johtaja Sauli Ylöstalo sanoo.

Digitaalistuvan asiakasviestinnän avulla K-ruokakaupat haluavat myös vähentää paperin tarvetta ja säästää kuljetuskustannuksissa.

Lue myös: Doohlabs keräsi lähes miljoonan euron rahoituksen, jonka avulla markkinointiteknologiayritys yrittää ottaa osansa 100 miljardin dollarin markkinasta

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)