Brändit

Jättisuosion maailmalla saavuttanut juomabrändi saapuu Suomeen

Hartwall aloittaa hittijuoman jakelijana Suomessa.
Kuva:
Unsplash/Sam Battaglieri
Jättisuosion maailmalla saavuttanut juomabrändi saapuu Suomeen

Juomabrändi White Claw saapuu Suomen kauppoihin, tiedottaa juoman jakelijana aloittava Hartwall. White Claw on markkinoiden johtava hard seltzer -juoma eli terästetty ja hiilihapotettu vesi.

Kuplavedestä ja kolmesti tislatusta viinasta valmistetun juoman on kehittänyt irlantilainen Mark Anthony Brands International. Vuonna 2016 kehitetty juoma nousi nopeasti suursuosioon Yhdysvalloissa, missä brändin ympärille syntyi oma kulttuuri. Fanit ovatkin tuoneet juomaa vahvasti esiin sosiaalisessa mediassa. White Claw on noussut markkinajohtajan asemaan myös Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Hollannissa

– Teemme yhteistyötä monen maineikkaan kansainvälisen juomabrändin, kuten Pepsin, Heinekenin ja Diageon kanssa. On kunnia saada maailmanmaineeseen noussut White Claw täydentämään Suomessa edustamiemme brändien joukkoa. Kotimaassa on jo joitain hard seltzer -juomia saatavilla, mutta alkuperäinen ja suurin on vielä puuttunut, kertoo Hartwallin toimitusjohtaja Kalle Järvinen tiedotteessa.

Juoma on noussut vahvaan asemaan etenkin terveystietoisten kuluttajien keskuudessa, sillä White Claw on valmistettu ilman keinotekoisia makeuttajia.

– White Claw’n maailmansuosion takana on kasvava terveys- ja hyvinvointitrendi: halutaan valita vähäsokerisempi ja luonnollisempi juomavaihtoehto ilman säilöntäaineita tai keinotekoisia makeuttajia. Sama trendi on vallalla meilläkin ja tutkimuksemme mukaan jopa 60 prosenttia suomalaisista välttelee sokeria tai pyrkii vähentämään sen käyttöä.

Tiedotteen mukaan White Claw’n markkinointiin panostetaan vahvasti Suomessa. Juomat saapuvat kauppoihin 12. huhtikuuta.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa