Digitaalisuus

Jättirahoituksen kerännyt suomalainen teknologiayhtiö onnistui uuden liiketoimintamallinsa markkinoinnissa – “94 prosenttia jatkuvasta vuosilaskutuksestamme tulee SaaS-tilausten kautta”

SaaS-liiketoimintamalliin siirtynyt suomalaisyritys jatkaa kansainvälistymistään.
Kuva:
Unsplash/Joan Gamell
Jättirahoituksen kerännyt suomalainen teknologiayhtiö onnistui uuden liiketoimintamallinsa markkinoinnissa – “94 prosenttia jatkuvasta vuosilaskutuksestamme tulee SaaS-tilausten kautta”

Suomalainen teknologiayhtiö M-Files Oy kertoo siirtyneensä SaaS-liiketoimintamalliin onnistuneesti. Kolmevuotinen siirtymisvaihe tuli päätökseen viime vuonna.

M-Files on onnistunut markkinoimaan SaaS-malliaan tehokkaasti, sillä valtaosa yhtiön vuosilaskutuksesta tulee SaaS-tilauksista.

– Vuonna 2020 saimme päätökseen SaaS-liiketoimintamalliin siirtymisen. 94 prosenttia jatkuvasta vuosilaskutuksestamme tulee SaaS-tilausten kautta. Tämä tuo ennen kaikkea vakautta, kun suurin osa liikevaihdostamme perustuu jatkuviin vuosisopimuksiin, sanoo yhtiön toimitusjohtaja Antti Nivala tiedotteessa.

– Asiakkaillemme SaaS-malliin siirtyminen tarjoaa mahdollisuuden hyötyä helposta lisenssimallista ja pilvivalmiudesta, joiden avulla lisätään tuottavuutta, taataan liiketoiminnan jatkuvuus ja vähennetään riskejä.

M-Filesin pääpalvelu on M-Files Online, joka tarjoaa käyttäjilleen välittömän pilvivalmiuden.

Vuonna 2019 lähes 50 miljoonan euron liikevaihdon tehnyt yhtiö sai alkuvuodesta 67 miljoonan euron pääomasijoituksen, joka yhdessä uuden liiketoimintamallin kanssa tukee yrityksen kasvua ja kansainvälistymistä.

Vuonna 2020 M-Files nimettiin visionääriksi Gartnerin Magic Quadrant for Content Services Platforms (CSP) -raportissa sekä johtavaksi tiedonhallintaratkaisun toimittajaksi Nucleus Researchin ECM Technology Value Matrix -raportissa.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa