Digitaalisuus

Isot mediatoimijat lähtivät suomalaisten podcastien päätapahtuman kumppaniksi

Audioland-tapahtuma järjestetään syksyllä.
Kuva:
Unsplash/Jukka Aalho
Isot mediatoimijat lähtivät suomalaisten podcastien päätapahtuman kumppaniksi

Suomalaisten podcastien päätapahtuma Audioland lanseerattiin virallisesti tänään tiistaina. Samalla selvisi, että tapahtuman kumppaneiksi on saatu mukaan isoja mediatoimijoita. Tapahtuman kumppaneina toimivat Yle Areena, Sanoman Supla, Bauer Media ja A-lehdet.

Audiolandin perustaja Risto Kuulasmaa kertoo, että podcastien tekijät ja tuottajat ovat lähteneet innoissaan mukaan ensimmäistä kertaa järjestettävään tapahtumaan, joka pidetään 13. lokakuuta Helsingin Savoy-teatterissa.

– Yli miljoona suomalaista kuuntelee podcasteja. Elämme audion nousun aikakautta, ja podcasteista on tullut myös tehokas markkinointiviestinnän väline. Audiolandin tavoitteena on luoda uudelle toimialalle kasvavan ja laadukkaan päätapahtuman perinne pitkällä tähtäimellä. Olemme innoissaan siitä, kuinka positiivisesti tekijöiden kenttä, tuotantoyhtiöt, jakelijat ja kumppanit ovat lähteneet mukaan yhteistyöhön, Kuulasmaa sanoo tiedotteessa.

Tapahtumassa palkitaan Suomen parhaita podcasteja. Podcastien tekijät äänestävät voittajat keskuudestaan eri kategorioissa, minkä lisäksi tekijöitä palkitaan myös yleisöäänestyksellä.

Audioland keskittyy myös sisällöntuotantoon tuottamalla Audioland Meetup -webcastia, joka on kerran kuussa julkaistava suora webcast ja jälkikäteen kuunneltavissa oleva podcast. Meetupin jaksoissa Suomen johtavat podcastien tekijät ja tekijöiden yhteisö kokoontuvat keskustelemaan eri teemoista.

Lähde: Audiolandin tiedote

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa