Oda
Brändit

Ison osuuden Uudenmaan ruoan kotiinkuljetuksen markkinasta ottanut Oda jatkaa laajentumistaan Suomessa

9.12.2022 11:05
Toni Rajamäki
"Tavoitteenamme on alusta lähtien ollut laajentua pääkaupunkiseudun ulkopuolelle", sanoo Odan Suomen-toimitusjohtaja Tobias Niemi.

Norjalaisen ruoan verkkokaupan Odan alku Suomessa on ollut lupaava. Viime vuonna Uudellamaalla toimintansa aloittanut Oda kertoo ottaneensa noin neljänneksen Uudenmaan ruoan kotiinkuljetuksen markkinasta, ja nyt brändi laajenee Tampereelle ja Turkuun.

Oda kertoi laajentumisestaan perjantaina.

Oda sanoo olevansa maailman tehokkain ruokakauppa ja tunnettu edullisista hinnoistaan. Yritys onkin voittanut medioiden tekemiä ruoan verkkokauppojen hintavertailuja.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– Suomessa ruoan kotiinkuljetuksella on kallis maine. Kotiinkuljetuksesta on joutunut maksamaan tuntuvaa lisämaksua, usein jopa yli 10 euroa. Asiakkaan ei pitäisi joutua maksamaan siitä, että myymälän ylläpito, tuotteiden tehoton keräily ja toimitus aiheuttavat kaupalle kuluja. Suomessa on ollut selkeä markkinarako ruokakaupalle kuten Oda, jonka koko toimintamalli on ajateltu uudelleen, sanoo Odan Suomen-toimitusjohtaja Tobias Niemi (kuvassa) tiedotteessa.

Niemen mukaan Oda kasvaa Suomessa ruoan verkkokaupan markkinaa nopeammin.

– Tämä on varsin hyvä aloitus ottaen huomioon, että Suomen ruokakauppa on Euroopan keskittynein ja tänne on uusien toimijoiden ollut vaikea tulla. Tavoitteenamme on alusta lähtien ollut laajentua pääkaupunkiseudun ulkopuolelle, sillä Vantaan tehokkaasta keräilykeskuksestamme pystymme palvelemaan jopa yli kahta miljoonaa asiakasta.

Suomen laajentumissuunnitelmaa helpottaa yhtiön hiljattain keräämä 145 miljoonan euron rahoitus. Tavoitteena on tehdä lähivuosina Suomen-liiketoiminnasta kannattavaa. Norjassa Odan toiminta oli jo viime vuonna voitollista.