Toimistot

Intentio Agencysta uusi tekijä hakumarkkinoinnin pelikentälle

14.4.2023 13:14
Mikko Perttunen
Neljä perustajaa lähtee muuttamaan puhetta käytäntöön.

Joonas Kantoluoto, Jaani Saulamaa, Iiris Lagus ja Daniel Ovitz ovat perustaneet uuden, hakumarkkinointiin erikoistuneen konsulttitoimiston, Intentio Agancyn.

Yritys palvelee ensisijaisesti Suomessa ja ulkomailla toimivia suuria ja keskisuuria yrityksiä. Keskeisimpänä tehtävänä on ymmärtää loppuasiakkaiden käyttäytymistä, niin sanottua hakuaietta eli intentiota, ja kääntää tämä ymmärrys menestyksekkääksi digitaalisen markkinoinnin strategiaksi. Strategiaan kuuluvat maksettu ja orgaaninen haku.

"Alalla kuulee enemmän puhetta kuin konkretiaa orgaanisen ja maksetun haun synergioista ja yhteispelistä."
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– Alalla kuulee enemmän puhetta kuin konkretiaa orgaanisen ja maksetun haun synergioista ja yhteispelistä. Lähdemme muuttamaan tätä puhetta käytäntöön, jotta hausta tulisi yrityksille entistä strategisempi markkinoinnin kanava, Kantoluoto kommentoi tiedotteessa.

Yhteensä perustajanelikolla on kolmenkymmenen vuoden kokemus digitaalisen liiketoiminnan kehittämisestä niin Suomesta kuin ulkomailta. Perinteisen hakumainonnan lisäksi Intention palveluihin kuuluvat muun muassa Googlen alustoilla toteutettava mainonta, kuten YouTube-, display-, Gmail- ja sovellusmainonta. Hakukanavan kokonaisvaltainen optimointi edellyttää kurottamista myös web-teknologian, sisältöjen ja analytiikan puolelle.

– Haku on digimarkkinoinnin kriittisin kanava, jossa ei ole varaa epäonnistua, summaa Saulamaa tiedotteessa.