Kuvakaappaus Hyvinkääni-kappaleen Youtube-videolta
Viestintä

Hyvinkään kaupungin omaleimainen kampanja toi Youtubessa yli 100 000 kuuntelukertaa

17.6.2025 16:32
Mikko Perttunen
Kampanja toteutettiin yhteistyössä Aava & Bangin kanssa.

Hyvinkää toteutti osana kaupungin uutta brändikonseptia Hyvinkääni-kampanjan, jossa kaupunkilaisten äänistä koostettu tunnuskappale syntyi yhteistyössä huipputuottajien ja paikallisten osaajien sekä asukkaiden kanssa.

Kampanja toteutettiin yhteistyössä markkinointitoimisto Aava & Bangin kanssa, ja se on osa kaupungin strategista viestintää.

MAINOS

– Tunnuskappaleella on potentiaalia pitkäikäiseksi brändielementiksi. Kaupunkilaisten osallistaminen toi kampanjaan aitoutta ja yhteisöllisyyttä. Kampanjan kokemuksia voidaan hyödyntää jatkossa asumisen ja matkailun markkinoinnissa, kaupungin viestintäpäällikkö Mia Hyvärinen ja Aava & Bangin asiakkuusjohtaja Kerttu Pylvänäinen kommentoivat tiedotteessa.

Äänimaisemassa kuuluvat niin pesäpallo-ottelun tunnelma kuin luonnon rauha.

Kaupunkimarkkinointikampanja herätti huomiota ja keskustelua. Kolmivaiheinen kampanja tavoitti kaikkiaan 11,1 miljoonaa näyttökertaa eli impressiota ja se saavutti 21 700 klikkausta. Kappaletta on kuunneltu Youtubessa jo 119 000 kertaa.

– Hyvinkääni-kampanja on ollut meille enemmän kuin markkinointia – se on ollut yhteinen ääni ja tarina, joka on syntynyt hyvinkääläisten omasta kokemuksesta. Olemme ylpeitä siitä, miten rohkeasti kaupunkilaiset lähtivät projektiin mukaan, kaupunginjohtaja Johanna Luukkonen iloitsee.

Lue myös: Hyvinkään kaupungin tunnettuus- ja brändikampanjan keskiöön seudun äänimaisemat

MAINOS