HSL päätti maanantaina poistaa Ihan lipun laitonta -mainoskampanjansa liikennevälineidensä näytöiltä. Kampanjassa HSL halusi viestiä erityisesti nuorille, että väärennetyn lipun käyttäminen joukkoliikenteessä on rikos.
Mainoskasvoina esiintyi tummaihoisia nuoria sosiaalisen median vaikuttajia. HSL sai kuitenkin palautetta, jossa kampanja koettiin syrjiväksi, ja päätti poistaa mainokset.
Kampanjassa malleina olleet Ibrahim Manza eli Iba ja Abdirahman Keinaan eli Keinaan kertoivat eilisiltana Molybros-Instagram-tilillään olevansa pettyneitä siihen, että vähemmistöihin kuulumattomat henkilöt ottavat itselleen oikeuden puhua heidän puolestaan ja määritellä, mikä on rasismia.
– Tämä käytös vie äänen niiltä, jotka ovat kokeneet syrjintää ja rasismin vaikutuksia omakohtaisesti, kaksikko kirjoittaa.
Onneksi olkoon vuoden 2025 Kasvukeissit Hetki, Volvo, Bats, Laattapiste-Pukkila ja Locobase! Tutustu uusiin Kasvukeisseihin ja poimi itsellesi vinkit ja opit vaikuttavaan markkinointiin.
Katso Kasvukeissit tästä