Hansdotter
Toimistot

Hansdotter aloittaa strategisen yhteistyön digimediatoimisto Mediascope Agencyn kanssa

10.11.2022 12:40
Toni Rajamäki
Turkulaistoimistot haluavat ratkaisullaan tehdä asiantuntijapalveluistaan aiempaa kokonaisvaltaisempia.

Turkulainen mainostoimisto Hansdotter on solminut yhteistyösopimuksen samassa kaupungissa toimivan digimediatoimisto Mediascope Agencyn kanssa.

Kyseessä on strateginen yhteistyö, jolla pyritään laajentamaan molempien toimistojen asiantuntipalveluita.

– Ennen markkinointipäättäjä osti mainonnan suunnittelun palvelut ja IT-päättäjä puolestaan verkkosivut ja verkkokaupat – nykyään nämä henkilöt istuvat saman pöydän ääressä ja etsivät digikyvykkäitä toimittajia, jotka pystyvät tarjoamaan kerralla molempia. Haluamme yhdessä Mediascope Agencyn kanssa olla asiakkaidemme strateginen kumppani, joka voi tehdä laajoja kokonaistoimituksia, kertoo Hansdotterin toimitusjohtaja Ulla Suur-Inkeroinen tiedotteessa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– Voimme yhdessä olla asiakkaillemme enemmän, tarjoten asiantuntijapalveluita kokonaisvaltaisesti. Jaamme myös hyvin samankaltaiset arvot, kuten asiakkaista ja ihmisistä välittämisen sekä vakiintuneiden toimintatapojen rohkean haastamisen, joten kahden eri yrityksen asiantuntijoiden käytännön yhteistyö on loogista ja helppoa, sanoo puolestaan Mediascope Agencyn toimitusjohtaja Tatu Koivu.

Yhteistyö voi olla merkittävä tekijä Hansdotterille mainostoimistojen välisessä kilpailussa, sillä kumppaniverkostot ovat pirstaloituneet viime vuosina. Tämä on johtanut siihen, että isoilla yrityksillä voi olla toistakymmentä kumppania, ja yhteistyö on muuttunut haastavaksi.

Alan merkittävistä toimijoista esimerkiksi Dentsu on tehnyt jo vuosien ajan töitä muuttuakseen kokonaisvaltaiseksi kumppaniksi, jolta asiakas voi ostaa monenlaisia palveluita samalta luukulta.

Lue myös:Dentsu haluaa olla yhdessä asiassa maailman paras yhtiö – ja Suomen-toimistolla on tavoitteen täyttymisessä merkittävä rooli