Brändit

Green Planet Astronauts konseptoi “lastenruoan Spotifyn” helpottamaan perheiden arkea ja pelastamaan maapallon – suomalaisyritys haluaa viedä innovaationsa kansainvälisille markkinoille

Uudenlainen kestotilauspalvelu aiotaan viedä jo tänä vuonna Ruotsiin.
Kuva:
Green Planet Astronauts
Green Planet Astronauts konseptoi “lastenruoan Spotifyn” helpottamaan perheiden arkea ja pelastamaan maapallon – suomalaisyritys haluaa viedä innovaationsa kansainvälisille markkinoille

Suomalaisyritys Green Planet Astronauts on konseptoinut uudenlaisen palvelun, jolla pyritään auttamaan koko maapalloa ja jokaisen lapsiperheen arkea.

Yritys on kehittänyt lapsille suunnatun luomukauravälipalaboksin, jota kuluttajat voivat tilata kestotilauksella koteihinsa. Ympäristöystävällistä ja terveellistä ruokaa sisältävä välipalaboksi sisältää myös tietoa maapallon hyvinvointiin liittyen ja antaa asiasta vanhemmille “lifehackeja” eli neuvoja konkreettisista teoista. Lisäksi ruokaboksi tuo pienille lapsille puuhaamista, sillä paketti toimii muun muassa “värityskirjana”. Green Planet Astronauts lupaa myös istuttaa jokaiselle lapselle puun Pohjois-Savoon.

– Boksi tulee kotiin lapsen nimellä, joten se on vähän kuin jouluaatto kerran kuukaudessa. Tämä on ikään kuin lastenruoan Spotify, kiteytti yrityksen perustaja Milla Westerling uutuuspalvelun esittelytilaisuudessa keskiviikkona.

Westerling kertoo, että hän sai idean oman lapsensa kysymyksistä.

– Hän näki kuvan sulavasta maapallosta ja kysyi, mikä tuo on, onko tuo sama planeetta, jossa asumme ja miksi se sulaa kuin jäätelö. Siltä istumalta aloin tehdä asialle jotain, ja kehittelin nämä tuotteet kotikeittiössäni.

Planeetan pelastamisen lisäksi Westerling halusi helpottaa perheiden arkea ja tarjota vanhemmille enemmän “omaa aikaa”.

– Pienet lapset eivät rakasta mitään niin paljon kuin pahvilaatikoita, joten halusin tehdä normaalia mielenkiintoisemman boksin, jossa on lapselle puuhaamista.

Pienet lapset eivät rakasta mitään niin paljon kuin pahvilaatikoita, joten halusin tehdä normaalia mielenkiintoisemman boksin

Westerling sai konseptilleen tukea teettämästään kyselystä, jonka mukaan 72 prosenttia lasten vanhemmista on käyttänyt koronan myötä ruoan verkkokauppoja aiempaa enemmän. Kyselyn mukaan jopa 67 prosenttia vanhemmista käy tänä päivänä harvemmin fyysisesti ruokakaupassa kuin aiemmin, ja yli joka kolmas uskoo muutosten olevan pysyviä. Westerling sanoo juurikin ihmisten ostokäyttäytymisen muutoksen toimineen hankkeen veturina.

Kysely toi vahvistuksen myös siihen, että vanhemmat haluavat lastensa oppivan ympäristöystävällisyydestä. 93 prosenttia vastaajista kertoo olevansa kiinnostunut kertomaan lapselleen maapallon hyvinvoinnista, mutta yli neljä viidestä vastaajasta haluaa apua asiasta kertomiseen.

Katse ulkomailla

Toistaiseksi Green Planet Astronauts toimii vain Suomessa, mutta yritys haluaa kansainvälistyä. Tänä vuonna tähtäimessä on Ruotsin markkina.

– Aiomme mennä Ruotsiin verkkokauppa edellä. Se on helppo tapa saada palautetta ja sitä kautta kehittää toimintaa.

Suomessa Green Planet Astronautsin tuotteita saa myös kaupoista, ja kauppojen hyllyille pääseminen on myöhemmin tavoitteena Ruotsissakin.

Westerling sanoo, että yritys voisi toimia missä päin maailmaa tahansa, joten Ruotsi tuskin jää viimeiseksi päätepysäkiksi. Maailmalla on isot markkinat, sillä suoria kilpailijoita ei ole jonoksi asti.

– Täysin vastaavanlaista palvelua ei löydy muualta. On olemassa opettavaisia puuhabokseja ja lastenruokabokseja, mutta kukaan ei ole yhdistänyt näitä. Näemme tässä ison potentiaalin, joka johtuu etenkin kuluttajien ostokäyttäytymisen muutoksesta.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa