Digitaalisuus

Futurice perusti uuden tytäryhtiön vastaamaan yritysten dataongelmiin – “Tarve datan systemaattiselle hyödyntämiselle lisääntyy kaikkialla”

Suomalaisella teknologia- ja innovaatioyritys Futuricella on nyt viisi tytäryhtiötä.
Kuva:
Futurice
Futurice perusti uuden tytäryhtiön vastaamaan yritysten dataongelmiin – “Tarve datan systemaattiselle hyödyntämiselle lisääntyy kaikkialla”

Teknologia- ja innovaatioyritys Futurice on perustanut uuden tytäryhtiön auttamaan asiakkaitaan datan käytössä, suomalaisyhtiö tiedottaa.

Futuricen uuden tytäryhtiön nimi on Recordly. Kansainvälisillä markkinoilla toimivalla Futuricella on nyt yhteensä viisi eri tytäryhtiötä.

Recordly perustettiin vastaamaan asiakkaiden datatarpeisiin. Futuricen mukaan digitalisaatio on lisännyt rajusti datan roolia, joten asiakkaat kaipaavat entistä enemmän asiantuntija-apua. Recordlyn asiantuntijat työskentelevät data-arkkitehtuureiden ja operatiivisen datan hyödyntämisen parissa tavoitteenaan luoda älykkäitä digitaalisia palveluja, lisätä datan hyödyntämistä yrityksen liiketoiminnassa sekä luoda uutta liiketoimintaa datasta.

– Ajatus Recordlyn perustamisesta syntyi pandemian aikana. Verkkoasiointi on kiihdyttänyt digitalisaatiota ja tarve datan systemaattiselle hyödyntämiselle lisääntyy kaikkialla. Futurice menestyy rakentamalla asiakkaan liiketoiminnalle kriittisiä, älykkäästi dataa hyödyntäviä ratkaisuja. Tyypillisesti organisaatiot käyttävät vain murto-osaa saatavilla olevasta datasta, ja halusimmekin nyt perustaa nimenomaan dataan keskittyvän yrityksen, sanoo Futuricen perustajaosakas Mikko Viikari tiedotteessa

Recordlyn toimitusjohtaja ja yksi perustajista Katriina Kiviluoto (kuvassa) sanoo, että yrityksillä on paljon dataa, mutta sitä ei osata hyödyntää oikealla tavalla.

– Tilanne valitettavan usein on se, että saatavilla olevaa dataa ei pystytä valjastamaan palvelemaan yritystä tai sen asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla. Konkreettisesti tämä voi näkyä vaikkapa puutteina verkkokaupan asiakaskokemuksessa. Väärin kohdennetut notifikaatiot eivät lisää myyntiä eivätkä sitouta asiakasta. Tämä on vain yksi pieni esimerkki siitä, mitä kaikkea datalla voidaan tehdä, Kiviluoto selvittää.

– Yritykset ovat viimeisen vuoden aikana joutuneet uudistumaan pakon sanelemana. Monessa yrityksessä on havahduttu siihen, että ne eivät ole pystyneet tekemään tarvittavia strategisia muutoksia käsillä olevan datan avulla. Tarve datan fiksulle hyödyntämiselle on todellinen, hän jatkaa.

Lue myös:

Teknologia- ja innovaatioyritys Futurice vastaa alan osaajapulaan panostamalla isosti työnantajamielikuvan rakentamiseen

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa