Fazer/SEK
Mainonta

Fazerin Sinisen kääre symboloi rauhaa uudessa kampanjassa

14.12.2022 11:25
Satu Hurme
Fazerin tämän talven mainoskampanja on kunnianosoitus rauhalle ja itsenäisyydelle.

Suomen ehkä tunnetuimman makeisbrändin, Fazerin Sinisen, kääre on pääosassa uudessa mainoksessa. Fazerin ja mainostoimisto SEKin tekemässä kampanjassa suklaan käärepaperi on taiteltu rauhankyyhkyksi. Kampanja kulkeekin nimellä The Dove of Peace.

Fazer halusi käyttää omaa vaikutusvaltaansa viestiäkseen rauhan puolesta aikana, jolloin rauha ei ole enää itsestäänselvyys.

– Tämä vuosi on ollut poikkeuksellinen. Jouduimme pohtimaan rauhan merkitystä aivan uudella tavalla myös Suomessa. 131-vuotias Fazer on nähnyt Suomen itsenäistymisen ja ollut mukana Suomen historiassa. Tuntui luontevalta korostaa rauhan merkitystä ja olemme tyytyväisiä SEKin toteutukseen, sanoo Fazer Suomen viestintäjohtaja ja Fazer Makeisten varatoimitusjohtaja Liisa Eerola.

Uuden kampanjan mainoksia nähdään ulkomainontana Helsingissä. Lisäksi itsenäisyyspäivänä mainos nähtiin Helsingin Sanomien ja Huvudstadsbladetin kannessa.

– Kun juhlimme itsenäisyyttä, juhlimme oikeastaan rauhaa, sanoo SEKin Senior Creative Adele Enersen.

Fazerin kampanjassa yhdistyvät suomalaisten identiteettiin kietoutunut brändi ja rauhan symboli. Lisäksi Fazerin Sinisen mainoslause “Tahdo hyvää” saa uudenlaisen merkityksen.

Fazerin Sininen täyttää tänä vuonna 100 vuotta. Suklaan käärepaperiin valittiin sininen väri aikoinaan itsenäisen Suomen kunniaksi. 

Lue myös:

Fazerilta innovatiivinen markkinointitempaus: karkkipusseista syntyi iltapuku

Miksi leipäbrändi haluaa ottaa kantaa? Reissumies on nähty tummaihoisena, päihdekuntoutujana ja maski kasvoillaan – eikä se ole vastuullisuuspesua, sanoo brändivastaava

Fazer ja Kurio ottivat harkitun riskin, joka näytti suuntaa TikTok-markkinoinnille Suomessa – näin syntyi menestystä niittänyt Tutti Frutti Toolkit -kampanja

MAINOS