DNA tuo tänään yritysasiakkaidensa saataville tekoälypohjaisen työkalun, DNA Business Apurin, jolla yritysten on mahdollista parantaa asiakaspalvelunsa tavoittavuutta ja asiakaskokemusta.
Työkalu auttaa yhtiön mukaan varsinkin pieniä ja keskisuuria yrityksiä automatisoimalla työläitä katalogihakuja, vastaamalla monimutkaisiin kyselyihin ja tarjoamalla palvelua myös niinä aikoihin, kun perinteinen asiakaspalvelu ei ole avoinna.
Työkalu vastaa yritysasiakkaiden puolesta kaikkiin asiakaspalvelun ja myynnin kyselyihin yritysten kotisivuilla tai sähköpostissa. Se myös mukautuu yrityksen liiketoimintaan ja pystyy viestimään tavoitteellisesti, asiakastyytyväisyyttä ja tuloksia optimoiden.
DNA Business Apuri on kehitetty yhteistyössä oululaisen Lastbotin kanssa, ja se hyödyntää sekä yleisimpiä kielimalleja että patentoitua teknologiaa.
– Yritysasiakas voi määritellä DNA Business Apurin hoitamaan asiakaskontakteja täysin tekoälypohjaisesti tai vain keräämään taustatietoja, jonka jälkeen keskustelu siirtyy ihmiselle asiakaspalveluun. Palvelua voi rikastuttaa yrityksen omilla tietolähteillä, mikä tekee siitä jatkuvasti älykkäämmän ja räätälöidymmän kunkin yrityksen tarpeisiin. DNA Business Apuria voikin perehdyttää kuin uutta työntekijää, DNA:n yritysliiketoiminnan viestintäratkaisuliiketoiminnan johtaja Mari Eklund summaa tiedotteessa.