Kuvaaja:
Digia
Digitaalisuus

Digia ostaa asiakaskokemuksen kehittämiseen ja digitaaliseen markkinointiin keskittyneen Avalonin – “Alansa parhaita toimistoja Suomessa”

20.9.2022 10:10
Toni Rajamäki
Avalonin liikevaihto oli viime tilikaudella noin 2,4 miljoonaa euroa.

Ohjelmisto- ja palveluyritys Digia vahvistuu yrityskaupassa, jossa digimarkkinointitoimisto Avalonin koko osakekanta siirtyy Digialle. Kaupan suunniteltu toteuttamispäivä on 1. lokakuuta.

Avalon tarjoaa asiakkailleen digitaalisen markkinoinnin ja asiakaskokemuksen kehittämisen palveluja, jotka perustuvat datan ja analytiikan hyödyntämiseen. Yrityksellä on monia nimekkäitä asiakkaita, kuten Canon, iLoq ja Stora Enso.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Kauppa vahvistaa Digian tarjoomaa ja asemaa dataan ja analytiikkaan perustuvien digitaalisten palvelukokonaisuuksien toimittajana.

– Maailma muuttuu yhä monimutkaisemmaksi ja nopeammaksi, ja tätä varten kehitämme Digiaa kumppanina, joka pystyy tuottamaan poikkeuksellisen syviä ja merkityksellisiä dataohjattuja palveluita asiakkailleen. Avalon edustaa asiakaskokemuksen luomisen uutta sukupolvea, jossa asiakaskokemus (CX) ja liiketoiminnanhallinta (CRM) nivoutuvat yhä tiukemmin toisiinsa, sanoo Digian liiketoimintajohtaja Sami Paihonen tiedotteessa.

– Avalon on alansa parhaita toimistoja Suomessa, ja jatkamme ylpeänä yhdessä tästä eteenpäin merkityksellisten palveluiden muotoilua sekä toteuttamista, hän jatkaa.

Kauppahintaa ei julkistettu. Avalonin liikevaihto oli viime tilikaudella noin 2,4 miljoonaa euroa ja liikevoittoprosentti 15.

Kaikki Avalonin työntekijät tulevat kaupan myötä osaksi Digian Intelligent Solutions -liiketoimintayksikköä, mutta työt jatkuvat Avalon-brändin alla. Avalonin tiimi yhdistyy Digian liiketoiminta- ja design-konsultaatioyksikön kanssa luoden uuden liiketoiminta-alueen, jonka johtajaksi on nimitetty Petri Laakso.