Unsplash/Daniel Thomas
Luovuus

Barona Luova loi Free.fi:n kanssa luovien alojen freelancereiden yhteisön taklaamaan osaajapulaa

2.6.2022 10:50
Toni Rajamäki
Freecreative-startup auttaa yrityksiä löytämään projekteihin markkinoinnin, journalismin ja viestinnän ammattilaisia.

Barona Luova ja laskutuspalvelu Free.fi ovat luoneet yhdessä Freecreative-nimisen startupin tuomaan helpotusta yritysten osaajapulaan ja freelancereiden työntekoon, tiedottaa palveluyhtiö Barona.

Freecreativen free.fi-sivusto on tarkoitettu luovien alojen freelancereille, jotka saavat yhteisöstä apua oman osaamisen kehittämiseen ja työn hinnoitteluun. Yritysasiakkaille Freecreative lupaa väylän löytää ammattitaitoisia tekijöitä sekä antaa helpotusta laskutusrumbaan.

MAINOS

Barona Luovassa nähtiin, että työn murroksesta on syntynyt tarve tällaiselle palvelulle: freelancereille työn tekemisen valinnat lähtevät yhä enemmän henkilökohtaisista arvoista ja autonomian lisääntymisestä, ja toisaalta yrityksillä on hankaluuksia löytää osaajia.

– Osaajapula ei tule helpottumaan ja siksi haluamme olla etujoukoissa luomassa uudenlaista mallia, joka hyödyttää kaikkia. Freelancerien ei ole helppo myydä omaa osaamistaan kannattavasti, me tuemme näissä kriittisissä neuvotteluissa. Haluamme myös olla auttamassa, että polku asiakkaan projektiin löytyy, kertoo Baronan luovien alojen liiketoimintajohtaja Jaana Kaarela tiedotteessa.

Uuden palvelun lanseeraaminen on Baronalle luonnollinen jatkumo, sillä Barona Luova on vuodesta 2017 lähtien erikoistunut markkinoinnin ja viestinnän tekijöiden rekrytointiin.

– Olemme seuranneet kansainvälisiä työn muutoksen trendejä ja luvut kertovat ammattimaisten osaajien haluavan päättää itse, miten ja milloin he haluavat olla käytettävissä. Suomen markkinasta puuttuu marcom-yhteisö, josta löytyy alan kiinnostavimmat projektit ja työt sekä elävä vertaisverkosto, Kaarela lisää.