Ankorstore
Brändit

Ankorstore teki mullistavan uudistuksen kansainväliseen tukkukauppaan – pienellä suomalaisyrityksellä kauppa alkoi heti käydä

4.5.2022 9:10
Toni Rajamäki
Ranskalainen B2B-markkinapaikka päätti alkaa palkita kauppiaita uudella tavalla.

Ranskalainen B2B-markkinapaikka, ketjuihin kuulumattomia kauppiaita ja tuotemerkkejä yhdistävä Ankorstore on tehnyt mullistavan uudistuksen tukkukauppaan, josta myös monet suomalaisyritykset voivat hyötyä.

Perinteisesti tukkukaupassa kauppiaita palkitaan volyymista, mutta Ankorstoren uudessa mallissa hyötyä tulee siitä, mitä useampaa brändiä jälleenmyyjä tilaa. Näin ollen brändeillä on aiempaa paremmat edellytykset tehdä myyntiä, kun jälleenmyyjien on entistä järkevämpää panostaa monipuoliseen tuotekattaukseen.

– Yleensä alennuksia tukkukaupassa annetaan volyymin mukaan, mutta me halusimme jälleen toimia eri tavalla. Meidän palkinto-ohjelmassamme yrittäjät hyötyvät siitä, kun he ostavat mahdollisimman monelta eri tuotemerkiltä. Uusien brändien löytäminen ja tuotevalikoiman monipuolisuus mahdollistavat itsenäisten kauppiaiden menestyksen kisassa jättejä vastaan, sanoo Ankorstoren perustaja ja toinen toimitusjohtaja Nicolas D’Audiffret tiedotteessa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Ankorstorea käyttävät myös monet suomalaiset pienet yritykset. Uudistus on tuottanut tulosta heti alkutaipaleella. Muun muassa kodinbrändi Vilikkalan toinen perustajista Jari Toivonen kertoo LinkedIn-päivityksessään, että yritys on saanut lyhyessä ajassa Ankorstoren markkinapaikalla 15 uutta tilausta ympäri Eurooppaa.

– Saimme hyvin nopeasti ensimmäiset tilauksemme Euroopasta, ja nyt tuotteitamme on lähtenyt jo myyntiin muun muassa Iso-Britanniaan, Ranskaan ja Saksaan, Toivonen avaa tiedotteessa.

Uudistus on osa Ankorstoren brändi-identiteetin muutosta, joka on tehty yhdessä maailmankuulun suunnittelutoimisto Pentagramin kanssa. Muutos kiteytyy sanoihin “villiinnytetään vähittäiskauppa”.

– Viestiäksemme toimintamme uudistumisesta halusimme löytää uuden tavan kertoa missiostamme. Löysimme kaksi sanaa, jotka ruumiillistavat tarkoituksemme ja keitä olemme yhtiönä: Rewild Retail eli villiinnytetään vähittäiskauppa. Konsepti on yksinkertainen: haluamme palauttaa ekosysteemin rikkoutuneen tasapainon, jotta kaikki voisivat taas menestyä, D’Audiffret kertoo.

Ankorstore on alallaan uniikki toimija. Esimerkiksi aiemmin siitä tuli ensimmäinen B2B-markkinapaikka, jossa minimitilauksen arvo on vain 100 euroa.