Kuvaaja:
Alma Media
Media

Alma Median innovatiivinen markkinointiratkaisu palkittiin perinteikkäässä kansainvälisessä kilpailussa

7.6.2021 13:25
Toni Rajamäki
Myös Helsingin Sanomat sai kaksi palkintoa.

Alma Median viime vuonna kehittämä sisältömarkkinoinnin ratkaisu on saanut kansainvälistä tunnustusta. Alma Mediaratkaisut -yksikön kehittämä konsepti sai pronssia Inma Global Media Awards -kilpailussa sisältömarkkinointisarjassa mediaryhmien kategoriassa.

Kansainvälinen uutismediajärjestö Inma palkitsee kilpailussa innovatiivisia ja hyviä tuloksia keränneitä kampanjoita ja töitä. Palkintoja on jaettu jo vuodesta 1937 alkaen.

Alma sai palkinnon keksinnöstään, jossa asiakkaalle myydään livelähetyksen tekemiseen soveltuva mainospaikka uutismedian etusivulta. Käytännössä yritys voi ostaa paikan jonkin Alman uutismedian etusivulta ja esittää siinä esimerkiksi tunnin mittaisen webinaarin.

– Siihen saadaan hyvin luotua hetken momentumia, kun tapahtuma on vain sen tunnin ajan livenä tiettynä ajankohtana. Lisäksi liven jälkeen lähetyksestä tehdään sisältömarkkinoinnin artikkeli, jossa myös tapahtumatallenne on upotettuna, avaa Alma Mediaratkaisujen sisältömarkkinoinnin johtaja Hanna Repo Kauppalehdelle.

Jälkimarkkinoinnin lisäksi pakettiin kuuluu luonnollisesti ennakkomarkkinointi.

Alman medioita ovat muun muassa Iltalehti, Aamulehti, Kauppalehti, Talouselämä, Tekniikka & Talous ja Arvopaperi.

Inman kilpailussa palkittiin myös Sanomaan kuuluva Helsingin Sanomat, joka sai kaksi titteliä. HS sai hopeaa parhaan printtimainoksen sarjassa kansallinen brändi -kategoriassa. Palkinto tuli koronavirusuutisointiin liittyneestä mainoksesta, jossa pääviesti oli piilotettu kirjaimellisesti rivien väliin.

HS sai myös kunniamaininnan sarjassa, jossa palkittiin parhaita aloitteita uusien tilaajien hankkimiseksi. Palkinto tuli Lasten uutiset -konseptista.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)