Kuva: Marketing Finland / Janne Pappila
Mainonta

Young Lions Finland 2024 -suunnittelukilpailun voittajat selvillä – nämä tiimit edustavat Suomea Cannesissa

12.4.2024 11:24
Mikko Perttunen
Seitsemään sarjaan osallistui yhteensä 37 tiimiä.

Suomen lupaavimmat nuoret markkinoinnin ja viestinnän osaajat on palkittu 30-vuotiaille ja sitä nuoremmille markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille suunnatussa kilpailussa Young Lions Finland -kilpailussa.

Tänä vuonna kilpailun seitsemään sarjaan osallistui yhteensä 37 tiimiä 53 kilpailutyöllä. Jokaisen sarjan kultaa voittanut tiimi lähtee edustamaan Suomea kansainväliseen Cannes Young Lions -kilpailuun sekä osallistumaan Ranskassa järjestettävään Cannes Lions International Festival of Creativity -tapahtumaan kesäkuussa 2024.

Kultaisten palkintojen lisäksi tuomaristo jakoi 5 hopeaa, 3 pronssia ja 6 kunniamainintaa.

Young Lions Finland -kilpailussa toteutettiin markkinoinnin ja viestinnän töitä Mieli Suomen Mielenterveys ry:n antamien toimeksiantojen perusteella. Kilpailutyö tuli toteuttaa 24 tai 48 tunnissa, sen mukaan, mihin kategoriaan työ osallistui.

Markkinointiviestinnän kattojärjestö Marketing Finland järjesti Young Lions Finland -kilpailun nyt toista kertaa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

2024 Young Lions Finland -palkitut

DESIGN

Kulta: This is a call for help (Veera Paukku, Loiva & Emma Rinneheimo, Myy Agency)

Hopea: Happy Mind Club (Joel Petzold & Anh Ngo, Great Apes)

DIGITAL

Kulta: Mood Ring (Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer)

Hopea: Access Denied (Lauri Arjas & Erika Danielsson, Kurio)

Pronssi: Mielingo (Petrina Puranen & Marianna Metsänheimo, NORD DDB Helsinki)

FILM

Kulta: Don't Battle Alone (Elisa Willman & Maria Kirjonen, The Walt Disney Company)

Hopea: Unfriendly thoughts (Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer)

Kunniamaininta: New Record (Marianne Mannila & Suvi Österman, Genero)

MARKETERS

Kulta: Mielibonus (Vilja Turunen & Nelli Pajuharju, SOK)

MEDIA

Kulta: Unwrap your mental health (Jenny Kettunen & Emma Koukonen, Havas Helsinki)

Pronssi: Calling Attention (Elina Lehtinen & Iiris Tolonen, Toinen PHD)

Kunniamaininta: one for you, one for me (Dimitri Eskelinen & Ignacio Guerrero, Shook Digital)

Kunniamaininta: In line for help (Malin Hertsberg & Emma Juureva, Valve Branding Oy)

PR

Kulta: Suicide Room (Katariina Ollari, Bob the Robot & Johanna Vierimaa, United Imaginations)

Hopea: Youth Mental Health Investment Account (Vivi Sallinen, Nitro Group Oy & Vilma Laitakari, Ivalo Creative Agency)

Pronssi: Please hold (Tuuli Linna, Vapa Media & Atte Maunula, Bob the Robot / NoA)

Kunniamaininta: MENTAL HEALTH PACKAGE – prepared for life from the first cry (Essi-Maria Rouhiainen & Ira Pöllänen, Valve Branding Oy)

PRINT

Kulta: Subtle Signs (Eevi Kolinen & Emilia Nordgren, SEK Part of GREY)

Hopea: The Smiling Girl (Katariina Ollari, Bob the Robot & Johanna Vierimaa, United Imaginations)

Kunniamaininta: Heroes Are Human Beings As Well (Veikko Heikkilä, Bob the Robot, & Okko Käyhkö, Pictures Helsinki)

Kunniamaininta: Inconvenience (Taneli Lahtinen & Mikko Roininen, TBWA\Helsinki)