Marketing Finland
Toimistot

Vuoden viestintätoimisto Brunnenissa ei pelätä haastaa asiakasta: “Emme tee viestintää, joka ei ole vaikuttavaa”

28.10.2022 14:30
Toni Rajamäki
Brunnenin johtava viestintäkonsultti Terttu Sopanen kertoo, mihin Vuoden viestintätoimiston menestys perustuu.

Keskiviikkoisen viestinnän alan Finnish Comms Awards -gaalan merkittävimpiin hetkiin kuuluu Vuoden viestintätoimiston valinta, ja tänä vuonna arvostetun palkinnon kävi nappaamassa Brunnen Communications.

Palkinto on merkittävä etenkin siksi, että tuomariston ohella valitsijaraatiin kuuluu monia muitakin alan arvostettuja ammattilaisia. 

Brunnenin johtava viestintäkonsultti Terttu Sopanen (kuvassa keskellä) kertoo MarkkinointiUutisille, että tunnustus on äärimmäisen tärkeä toimistolle.

– Toimiston perustaja Taru Nikulainen ei päässyt gaalaan paikan päälle, mutta tiedän, että tämä tunnustus merkitsee hänelle hyvin paljon. Voitto merkitsee paljon myös meille työntekijöille, koska meidän tekemä työ ja asiakkaamme ovat meille todella tärkeitä. Emme yleensä tee kaikkein näyttävimpiä kampanjoita tai saa suurinta näkyvyyttä, mikä johtuu siitä, että toimimme paljon B2B-kentässä, ja siksi tämä tunnustus tuntuu niin hyvältä, Sopanen avaa.

Sopanen uskoo vahvasti , että tuore voitto on merkittävä myös liiketoiminnan kannalta.

– Kun asiakas ostaa palveluita, hänen pitää tuntea toimisto. Tämä on yksi tapa lisätä tunnettuutta ja saada uusia asiakkaita.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Vuoden viestintätoimisto -titteli on kieltämättä brändiä vahvistava tekijä. Tunnustus on nykyisille ja potentiaalisille uusille asiakkaille merkki siitä, että toimisto osaa luoda arvoa kumppaneilleen.

Miten Brunnen sitten onnistuu tekemään tulosta asiakkailleen? Sopasen mukaan avainasemassa on se, että toimisto ottaa asiakkaansa ongelmat omikseen ja suhtautuu ongelmien ratkaisuun ja yhteistyöhön intohimolla.

– Kaikki meidän työ sidotaan vahvasti asiakkaan liiketoimintaan. Emme tee viestintää, joka ei ole vaikuttavaa, joten uskallamme myös haastaa asiakasta. Jos asiakas tilaa ratkaisun ongelmaan ja meidän mielestä mietitty ratkaisu ei ole oikea, pystymme sanoa siitä asiakkaalle.

Sopanen lisää, että tällöin on tärkeää osata perustella oma mielipiteensä.

– Yleensä asiakas ymmärtää, kun osaamme perustella ehdotuksemme. Jos asiakkaalla ei ole kokemusta tällaisesta yhteistyöstä, tilanne voi olla toinen.