Toimistot

Viestinnän alan ykköstoimistoksi mielivä Kaiku Helsinki Cocomms palkkasi taloon johtavan vastuullisuusasiantuntijan

Asiantuntijaksi palkattiin Tomi Rintanen, joka on aikanaan rakentanut Vaisalan vastuullisuusohjelman.
Kuva:
Kaiku Helsinki Cocomms
Viestinnän alan ykköstoimistoksi mielivä Kaiku Helsinki Cocomms palkkasi taloon johtavan vastuullisuusasiantuntijan

Viestintätoimisto Kaiku Helsinki Cocomms on palkannut taloon Tomi Rintasen johtavaksi vastuullisuusasiantuntijaksi. Toimisto tiedotti asiasta maanantaina.

Rintasella on pitkä kokemus vastuullisuusviestinnästä ja -johtamisesta. Hän työskenteli kymmenen vuotta pörssiyhtiö Vaisalassa ja rakensi tuona aikana yrityksen vastuullisuusohjelman ja -viestintää.

Palkkauksen taustalla on etenkin se, että vastuullisuus tänä päivänä jokaisella yritykselle huipputärkeää.

– Aiemmin yritysten tarkoitus oli tehdä voittoa mahdollisimman vähällä haitalla. Nyt nähdään, että koko yrityksen olemassaolon tarkoituksen tulee olla vastuullinen. Merkityksellinen missio on helpompi kehittää, kun perustetaan uusi yritys ja aloitetaan puhtaalta pöydältä. Pitkään toimineiden firmojen kohdalla tilanne on toinen: nahanluonti ei ole helppoa nykypäivän vaatimusten alla, Rintanen kiteyttää tiedotteessa.

Rintanen painottaa, että hän haluaa nähdä yrityksiltä konkreettisia tekoja.

– Julistusten ja henkselien paukuttelun aika on kuitenkin ohi. Nyt vaaditaan konkreettista tekemistä ja läpinäkyvyyttä.

– Yrityksessä pitäisi miettiä, mitkä ovat niitä isoja tekoja, jotka osoittaisivat juuri kyseisen firman suunnan ja näkemyksen. Pohdinta voidaan aloittaa esimerkiksi miettimällä, mikä olisi täydellinen tarina yrityksestä. Sitten voidaan luoda askelmerkit sinne pääsemiseksi. Lisäksi pitää tarkastella olemassa olevien toimintatapojen kestävyyttä. Vaaditaan siis kokonaisvaltaista tekemistä, johon ei ole yhtä kaavaa. Se riippuu täysin yrityksestä ja sen toimialasta.

Rintasen palkkaaminen on looginen askel Kaiku Helsinki Cocommsille, joka syntyi viime keväänä Kaiku Helsingin ja Cocommsin yhdistymisen myötä. Tuolloin uusi yritys kertoi tavoitteekseen nousta Suomen ykköstoimistoksi.

– Me olemme vuorovaikutuksen asiantuntijoita. Meidän tehtävämme on neuvoa asiakkaitamme siinä, miten eri sidosryhmät reagoivat liiketoiminnallisiin päätöksiin. Tämä vaatii luonnollisesti myös vastuullisuuden vahvaa substanssiosaamista, Kaiku Helsingin toimitusjohtaja ja osakas Pete Saarnivaara summaa.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa