Digitaalisuus

Verkkomedia Startup100 julkaisi tietokannan, jonka tarkoituksena on rohkaista yrityksiä tekemään aktiivista markkinointia ja viestintää jo alkuvaiheessa

Startup100:n kumppaneina toimivat Startup-säätiöä, Vainu ja Crunchbase.
Kuva:
Unsplash/Markus Winkler
Verkkomedia Startup100 julkaisi tietokannan, jonka tarkoituksena on rohkaista yrityksiä tekemään aktiivista markkinointia ja viestintää jo alkuvaiheessa

Suomalaisista startup-yrityksistä listauksia julkaissut verkkomedia Startup100 julkaisee jatkossa aiempaa enemmän dataa startupeista. Median taustayhdistys Startup Finland ry julkaisi tiistaina Slushin yhteydessä uuden näkymän tietokannastaan.

Nyt Startup100-mediasta voi seurata suomalaisten startupien uusimpia rahoituskierroksia, irtautumisia sekä konkursseja tai yritysten lakkautuksia. Uudistuksen tarkoituksena on se, että yritykset rohkaistuisivat tekemään aktiivisista, kansainvälistä markkinointia ja viestintää jo alkuvaiheessa. Lisäksi avoimesti jaettavan datan toivotaan tuovan lisää läpinäkyvyyttä startup-ekosysteemiin, jonka ytimessä ovat nuorten kasvuyritysten rahoituskierrokset, irtautumiset sekä epäonnistumiset.

– Startup100:n verkkolistaukset, suosittu uutiskirje ja sosiaalisen media kanavat ovat tuoneet sadoille startup-yrityksille ensimmäistä kertaa ansaittua näkyvyyttä verkossa. Olemme kuukausittain saaneet paljon rohkaisevaa palautetta, että tällaiselle listaukselle on tarvetta – yritykset ovat näkyvyyden lisäksi saaneet konkreettisia asiakas- ja sijoitusyhteydenottoja, avaa Startup100:n perustaja ja sen taustayhdistyksen puheenjohtaja Juhani Polkko tiedotteessa.

– Kun kaupallinen media viime vuonna lopetti kattavan rahoituskierrosten listaamisen, tartuimme tuumasta toimeen. Meillä on valtavasti startup-yrityksistä dataa, josta olemme julkaisseet vain murto-osan. Tällä päivityksellä saamme tuotettua uutta hyödyllistä sisältöä sijoittajille, toimittajille sekä kaikille startup-yrityksistä kiinnostuneille, Polkko lisää.

Startup Finland ry:n tavoitteena on kehittää tulevien vuosien aikana Startup100:sta suomalaista startup-ekosysteemiä yhdistäväksi linkiksi, jonka pääkohderyhmiä ovat ulkomaiset sijoittajat, huippuosaajat ja yrittäjät. Aiempaa laajemman tietokannan julkaiseminen on yksi askel eteenpäin.

Startup100:n tietokannan ylläpidon kumppaneina toimivat suomalainen SaaS-ohjelmistoyritys Vainu sekä amerikkalainen Crunchbase. Uudistuksen myötä Startup Finland ry aloittaa myös pitkäaikaisen kumppanuuden muun muassa Slushin omistavan Startup-säätiön kanssa

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa