Indieplacen tiedote
Toimistot

Vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelutoimiston Indieplacen brändi uudistui vaikuttajien avulla

20.1.2021 13:40
Toni Rajamäki
Indieplacen uusi brändi kuvastaa yhtiön arvoja, joita ovat aitous, rohkeus ja luovuus.

Indieplace uudisti visuaalisen ilmeensä ja sloganinsa luovan toimiston Gut Studion ja oman vaikuttajaverkostonsa avulla. Indieplacen vaikuttajaverkostoon kuuluu yli tuhat yhteistyökumppania – muun muassa bloggaajia ja muusikoita.

– Lähdimme luomaan vahvaa ja raikasta ilmettä, joka puhuttelee sekä bisnespäättäjiä että vaikuttajia. Keräsimme vaikuttajien taustahaastatteluista ymmärrystä siihen, millaisia asioita he visuaalisesti arvostavat esimerkiksi typografiaan ja väreihin liittyen. Uudistetun ilmeen alle sopii vaikuttajamarkkinoinnin koko kirjo, kertoo Gut Studion Head of Design Leena Oravainio Indieplacen tiedotteessa.

Muokattu brändi tuo vahvasti esiin yhtiön arvot.

– Uusi ilme kuvastaa nyt myös ulkoisesti sitä Indieplacea, joka koemme sisäisesti olevamme. Aitous, rohkeus ja luovuus ovat arvoja, jotka määrittävät paitsi uutta ilmettämme myös tekemisen malliamme. Meille oli tärkeää, että Indieplacen henkilökunta ja vaikuttajat saivat äänensä kuuluviin brändiuudistuksessa. Halusimme luoda yhdessä ilmeen, jonka takana kaikki voimme ylpeästi seisoa, sanoo Indieplacen brändityöstä vastannut Content Manager Vanessa Weckström (kuvassa).

Kaleva Mediaan kuuluvan Indieplacen vaikuttajaverkostossa ovat muun muassa raptähti Uniikki eli Dan Tolppanen ja somevaikuttaja Sara Sieppi. Indieplacen liikevaihto oli vuonna 2019 2,2 miljoonaa euroa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)