Brändit

Tutkimus selvitti, mitkä ovat Suomen innovatiivisimmat yhtiöt kuluttajien mielestä

Kärkikymmenikköön ei mahtunut suuria yllätyksiä.
Kuva:
Unsplash/Lilzidesigns
Tutkimus selvitti, mitkä ovat Suomen innovatiivisimmat yhtiöt kuluttajien mielestä

Hanken School of Economicsin tekemä Finnish Innovation Index paljastaa, mitkä yhtiöt ovat kuluttajien mielestä Suomen innovatiivisimmat. Tutkimuksessa julkaistiin ainoastaan kymmenen innovatiivisinta yhtiötä.

Suomen innovatiivisimman yhtiön titteli menee tutkimukseen mukaan Fiskars Groupille, jonka brändeihin kuuluvat muun muassa  Fiskars, Iittala ja Royal Copenhagen.

Fiskarsin takana kymmenen kärjessä ovat Fazer, Valio, Lidl, S-Pankki, Finlayson, Neste, Verkkokauppa.com, F-Secure ja Paulig, joten kärkipäässä ei nähty suuria yllätyksiä.

Tutkimus paljastaa, millaisena kuluttajat kokevat yrityksen innovatiivisuuden ja houkuttelevuuden. Tutkimus antaa myös yrityksille arvokasta tietoa esimerkiksi kuluttajien mieltymyksistä.

Fiskarsin EVP Tuomas Hyyryläinen kertoi tutkimuksen julkaisutilaisuudessa, että Fiskarsin innovatiivisuus näkyy jatkuvana kehitystyönä konsernin sisällä ja jokaisen brändin kohdalla.

– Fiskars on yli 370 vuotta vanha yhtiö, joten on itsestään selvää, että uudelleenajattelu ja uusiutuminen on syvällä kulttuurissamme, Hyyryläinen painotti.

Hänen mukaansa Fiskarsin ykkösaseman taustalla on etenkin kaksi asiaa, joista ensimmäinen on vankka tuotesuunnittelu.

– Kaikki brändimme ovat tunnettuja designistaan. Enkä tarkoita vain tuotteiden ulkonäköä, vaan korkeaa laatua ja toiminnallisuutta, jotka antavat mahdollisuuden ratkoa kuluttajien ongelmia.

Toimiva tuotesuunnittelu on vahvasti sidonnainen toiseen vahvuuteen, jonka avulla Fiskars on noussut kuluttajien silmissä Suomen innovatiivisimmaksi yhtiöksi.

– Toinen asia on kuluttajat, joiden elämissä haluamme olla mukana auttamalla heitä joka päivä. Olemme äärimmäisen asiakaskeskeinen yhtiö, joka kommunikoi ja kuuntelee. Annamme asiakkaillemme mahdollisuuden dialogiin, ja he ovat innoissaan, kun kysymme heiltä mielipiteitä. He myös kertovat meille, jos olemme epäonnistuneet. Siksi he auttavat meitä kehittymään, Hyyryläinen totesi.

Hanken School of Economicsin kyselymuotoiseen tutkimukseen osallistui noin 2 500 kuluttajaa. Kyselyn toteutti Kantar TNS.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa