Brändit

Tutkimus paljastaa, mitkä ovat kuluttajien mielestä Suomen innovatiivisimmat yhtiöt

Fiskars menetti ykkössijansa. Kymmenen kärjestä tippuivat Valio, Lidl, S-Pankki, Neste ja Paulig.
Kuva:
Unsplash/Ashim D'Silva
Tutkimus paljastaa, mitkä ovat kuluttajien mielestä Suomen innovatiivisimmat yhtiöt

Hanken on jälleen selvittänyt kuluttajien mielestä Suomen innovatiivisimmat yhtiöt, ja tulokset kertovat, että kärkipäässä on tapahtunut vuoden aikana selviä muutoksia.

Kuluttajat pitävät vaatebrändi Marimekkoa kaikista innovatiivisimpana yhtiönä Suomessa. Marimekko teki tutkimuksessa rajun nousun, sillä viime vuonna yhtiö ei mahtunut edes 10 parhaan joukkoon.

– Olemme erittäin ylpeitä tästä tunnustuksesta. Innovaatio on juurtunut Marimekossa luovaan kulttuurimme, meidän DNA:han. Yksi arvoistamme on rohkeus epäonnistumisen uhallakin – ilman rohkeutta ei ole luovuutta ja innovaatioita. Tämä on ollut meille avainasemassa myös pitkäjänteisessä brändin ja malliston modernisointityössämme, joka on keskittynyt siihen, kuinka voimme brändillämme voimaannuttaa ja tuoda iloa yhä useamman ihmisen arkeen ympäri maailmaa, sanoo Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko Hankenin verkkosivuilla.

Viime vuonna ykkösenä oli bränditalo Fiskars, joka ylsi tänä vuonna neljänneksi. Marimekon lisäksi mitalisijoille mahtuivat huonekaluvalmistaja Ikea (toinen) ja tietoturvayhtiö F-Secure (kolmas).

Marimekon ohella myös Ikea nousi uutena yhtiönä 10 parhaan ryhmään. Uusina mukaan nousivat myös teknologiayhtiö Wolt, kosmetiikkayhtiö Lumene ja suoratoistopalvelu Netflix. 

Valio, Lidl, S-Pankki, Neste ja Paulig menettivät paikkansa 10 parhaan joukossa.

Tutkimukseen osallistui yli 3000 kuluttajaa, jotka arvioivat 61 yhtiötä.

Suomen 10 innovatiivisinta yhtiötä kuluttajien mielestä:

1. Marimekko

2. Ikea

3. F-Secure

4. Fiskars

5. Wolt

6. Fazer

7. Finlayson

8. Lumene

9. Netflix

10. Verkkokauppa.com

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa