Visit Turku Archipelago on päässyt mukaan merkittävään kansainväliseen kestävän matkailun kampanjaan. Visit Turku Archipelago ja saaristo edustavat Suomea tällä viikolla alkaneessa kansainvälisessä kampanjassa Travel Redefined: Tourism for People and Planet.
Visit Turku Archipelago on matkailun asiantuntijaorganisaatio, joka keskittyy Turun ja saariston matkakohteiden ja elämysten markkinointiin.
Kampanjan saaristoa esittelevissä jaksoissa kerrotaan siitä, miten matkailu tukee alueen elinvoimaa, ja miten sitä voidaan kehittää tasapainossa luonnon ja paikallisyhteisön kantokyvyn kanssa.
Digitaalisen, videoiden sarjana toteutettavan kampanjan takana on Global Sustainable Tourism Council (GSTC) eli maailmanlaajuinen kestävän matkailun neuvosto, joka on YK:n aloitteesta perustettu kansainvälinen organisaatio. Se kehittää ja hallinnoi maailmanlaajuisia kriteerejä kestävälle matkailulle. Jäsenistöön kuuluu lukuisia johtavia matkailutoimijoita, kuten TUI, Hilton ja Airbnb.
Kampanja on toteutettu yhteistyössä strategisen sisältötoimijan Content With Purposen kanssa.
– Uskon, että kampanjaan mukaan pääseminen nostaa alueemme ja kansainvälisille matkailijoille suunnatun Saaristo-brändin tunnettuutta maailmanlaajuisesti – erityisesti globaalien, isojen matkailualan toimijoiden keskuudessa, projektijohtaja Carol Aren Visit Turku Archipelagosta kertoo tiedotteessa.
Turku ja sitä ympäröivä saaristo esittäytyvät sarjassa kahdessa jaksossa. Visit Turku Archipelagon toimitusjohtaja Kristiina Kukkohovi kertoo haastattelussa saariston vetovoimasta, uudesta Saaristo-brändistä sekä Visit Turku Archipelagon tekemästä työstä.
Toisessa lyhytelokuvassa matkataan saaristoon yhdessä Visit Turku Achipelagon digitaalisen sisällön suunnittelija Saga Tannerin kanssa ja tavataan Moving Hearts -melontayrityksen perustaja Gabriel Sydänvirta ja Hotel Hyppeisin yrittäjä Outi Fagerlund.
– Olemme kansainvälisesti vielä melko tuntematon ja pieni matkakohde. Se antaa meille mahdollisuuden kehittää matkailua niin, että kasvu tapahtuu hallitusti, negatiiviset vaikutukset minimoiden, tuoden mahdollisimman suurta hyötyä alueen yrityksille, asukkaille ja elinvoimalle. Haluamme sitouttaa alueemme sidosryhmät ja kumppaniverkostomme kehittämään matkailua vastuullisesti ja kestävästi, Aren Summaa.