Unsplash
Toimistot

Turkulaisessa markkinointikentässä merkittävä muutos: Briiffi ja Ground toimivat jatkossa saman brändin alla

10.11.2022 10:40
Toni Rajamäki
Toimistot yhdistyivät jo kolme vuotta sitten, mutta toimivat tähän asti eri brändeillä.

Vuonna 2019 yhdistyneet turkulaiset toimistot Briiffi ja Ground ovat tehneet ison päätöksen ja siirtyneet saman brändin alle. Kaksi tunnettua turkulaistoimistoa tunnetaan jatkossa nimellä BriiffiGround.

Muutos on iso etenkin mainostoimisto Briiffille, joka toimi samalla brändillä liki 40 vuotta. Ground puolestaan tunnettiin viestintätoimistona.

Yhdistyminen on ennakointia nopeasti muuttuvaan toimintaympäristöön. Markkinoinnin ja viestinnän yhteistyö on jo alalla arkipäivää, mutta BriiffiGround haluaa terävöittää vastuullisen kasvun kärkeä, tiedotteessa sanotaan.

– Vastuullisuuden ja yhteiskunnallisen ymmärryksen merkitys on korostunut kaikissa asiakkuuksissamme – myös niissä, joissa on lähdetty hakemaan puhtaasti kaupallista kasvua. Näemme, että nykypäivän liiketoiminnassa kasvu ja vastuullisuus kulkevat vahvasti käsi kädessä ja jopa edellyttävät toisiaan. Autamme asiakkaitamme ymmärtämään vastuullisuuden osana kasvua ja vahvan brändin rakentamista, sanoo BriiffiGroundin toimitusjohtaja Jonne Saivosalmi.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Saivosalmi sanoo myös, että erilaisen osaamisen kokoaminen saman katon alle helpottaa erityisesti asiakasta.

– On paljon kustannus- ja resurssitehokkaampaa, kun tarvittavan osaamisen, ymmärryksen ja toteutuksen saa yhdeltä kumppanilta. Tällöin ei synny päällekkäisyyksiä ja maineen rakentaminen on yhdenmukaisempaa.

BriiffiGroundin Luovana johtajana jatkaa Johannes Norrman, ja strategiajohtajana aloittaa Päivi Saarinen, joka oli aiemmin Groundin liiketoimintajohtaja.

Juttua muokattu 25.11.2022 klo 13.50: Tähdennetty, että Ground oli viestintätoimisto, ei mainostoimisto.