.jpg)
Fazer juhlistaa Muumien 80-vuotisjuhlavuotta käärimällä Fazerin sinisen suklaalevyn määräajaksi pakkaukseen, joka on saanut inspiraationsa ensimmäisestä muumitarinasta.
Levy juhlakääreessä on saatavilla marras-joulukuussa.
Fazer on tehnyt yhteistyötä Muumit luoneen Tove Janssonin kanssa jo 1930-luvulta lähtien. Jansson maalasi Fazerin omistuksessa tuolloin olleelle Kalastajatorpalle tapetteja ja tauluja. 1950-luvulla taiteilija teki Fazerille neljä kokosivun mainosta ruotsinkieliseen Garm-lehteen.
Ensimmäiset Muumi-brändätyt makeiset tulivat myyntiin jo 1957. Itse asiassa Fazerin suklaalevy oli esillä kuvituksessa jo ensimmäisessä Muumi-kirjassa Muumit ja suuri tuhotulva vuonna 1945.
Nykyisin Fazer valmistaa laajan valikoiman muumituotteita, muun muassa keksejä, purukumia ja pastilleja. Fazerin muumituotteiden tärkeimmät markkina-alueet ovat Suomi ja Ruotsi, mutta niiden kasvu on yhtiön mukaan kaikkein nopeinta kansainvälisillä markkinoilla, erityisesti Aasiassa. Tärkeä myyntikanava on esimerkiksi matkustajamyynti lentoasemilla ja risteilijöillä.
Onneksi olkoon vuoden 2025 Kasvukeissit Hetki, Volvo, Bats, Laattapiste-Pukkila ja Locobase! Tutustu uusiin Kasvukeisseihin ja poimi itsellesi vinkit ja opit vaikuttavaan markkinointiin.
Katso Kasvukeissit tästä