Kuva: Mikko Perttunen
Luovuus

Tiktokin markkinointijohtaja: ”Markkinoinnissa on lopulta kyse tarinoista”

20.6.2024 13:43
Mikko Perttunen
Kate Jhaveri puhui torstaina Cannes Lions -festivaalilla.

Markkinoinnissa ei ole kyse vain brändeistä, vaan se on maailmankieli, jota ymmärretään kaikkialla.

– Data on tietysti tärkeää, mutta markkinoinnissa on lopulta kyse tarinoista – niiden luomisesta ja ymmärtämisestä, ja juuri siinä markkinoijat ovat hyviä, Tiktokin markkinointijohtaja Kate Jhaveri totesi tänään Cannesissa.

Jhaveri toteaa, että tarinat yhdistävät ihmisiä, ja sitä ihmiset myös haluavat.

– Luovuus lävistää kaiken mitä teemme. Ajattelen luovuutta laajemmassa merkityksessä kuin esimerkiksi hienot kampanjat tai taide. Se on perustavanlaatuinen osa onnistunutta liiketoimintaa, Jhaveri kertoi.

– Markkinointi toimii myös parhaiten silloin, kun se on osana kaikkia alueita yrityksessä, ja siksi siiloutumista tulisi välttää, Jhaveri arvioi.

Hän kertoi itse olevansa jatkuvasti yhteydessä ja rakentavansa suhteita esimerkiksi tekniseen puoleen, mikä on tietysti Tiktokin kaltaiselle yritykselle elimellinen osa-alue.

– Käytän paljon aikaa siihen, että oikeasti ymmärrän, mitä teemme.

Jhaveri kehotti markkinoijia olemaan pelkäämättä epäonnistumisia, vaan niitä pitäisi pikemminkin juhlistaa osana oppimisprosessia.

– Vuosien ja vuosien jälkeen saatan itsekin vielä herätä aamulla jonkin ihan kammottavan idean kanssa, Jhaveri nauroi.

MAINOS