Aikakausmedia
Toimistot

TBWA\Helsinki ja Nitro palkittiin Aikakausmedian Editkilpailussa

28.3.2022 10:25
Toni Rajamäki
TBWA:n HelsinkiMissiolle tekemä työ voitti parhaan mainoksen palkinnon, Nitro vastasi parhaasta kampanjasta.

TBWA\Helsingin HelsinkiMissiolle tekemä työ voitti Vuoden aikakauslehtimainos -palkinnon Aikakausmedian Editkilpailussa, jossa palkittiin viime vuoden parhaita medioita, töitä, suunnittelijoita ja mainostajia. Kultaa tuli Anna lahja, joka kannattelee -mainoksella, joka näkyi Annassa, Kotiliedessä ja Suomen Kuvalehdessä.

Tuomaristo valitsi voittajan 52 mainoksen joukosta. Sarjassa arvioitiin erityisesti luovaa ratkaisua.

– Taidokkaasti toteutetussa sarjassa on hieno, toinen toistaan kannatteleva kuvan ja sanan yhteispeli. Copyssa on mukana vain tarvittava, jolloin kuvalle jää tilaa vaikuttaa. Tunnelmalliset mainokset jatkavat mainostajan tunnistettavaa visuaalista linjaa. Nyt ollaan halauksessa, ja sen todella tuntee, tuomariston perustelu kuuluu.

Turkulainen Nitro Group puolestaan vastasi Vuoden aikakausmediakampanjasta, jossa asiakkaana oli Löfbergs. Pysti tuli kampanjalla Vahva kahvi vahvalle kansalle. Kilpailun mittarina oli tuloksellisuus.

Nitron luoma kampanja oli tänä vuonna mukana myös Effie Awards -kilpailun finaalissa. Vahva kahvi vahvalla kansalle näkyi muun muassa Pirkka-lehdessä.

– Kampanjassa toimii kaikki: strategia, idea ja toteutus. Printissä kokosivu herättää huomion ja tuo tuotteen selkeästi esiin. Monikanavaisen kampanjan lempeä huumori kiteyttää jotain oleellista suomalaisuudesta. Huimat tulokset monella mittarilla puhuvat puolestaan – hatunnosto haastajabrändille, tuomaristo sanoo.

Vuoden aikakausmediamainostajaksi valittiin Kesko. Sarjassa palkitaan mainostaja, jonka mainospanostukset ovat merkittävät ja joka hyödyntää aikakausmedioita monipuolisesti niiden eri kanavissa. Tänä vuonna valinnassa painotettiin mainonnan laatua.

– Kesko on pitkäjänteinen aikakausmedioiden hyödyntäjä, joka tekee palkittua mainontaa isoja pintoja käyttäen. Mainostaja ymmärtää aikakausmedioiden erityispiirteet ja on hyödyntänyt visuaalisesti näyttäviä erikoisratkaisuja printissä sekä tehnyt oivaltavaa sisältömarkkinointia digitaalisissa kanavissa. Erityisesti K-Raudan, K-Auton ja K-Ruoan mainonta eri kanavissa vakuuttaa, tuomaristo perustelee.

Vuoden asiakasmediana palkittiin Alkon Etiketti.

– Lehden konseptointiuudistus on nostanut positiivista brändimielikuvaa yrityksestä. Sisältö näkyy nyt entistä tehokkaammin verkossa sekä sosiaalisessa mediassa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)