Mainonta

Tässä ovat tämän vuoden eniten huomiota keränneet Super Bowl -mainokset

Amerikkalaisen jalkapallon NFL:n Super Bowl -tapahtuman televisiomainokset ovat vuosittain iso puheenaihe.
Kuva:
Unsplash/Joseph Barrientos
Tässä ovat tämän vuoden eniten huomiota keränneet Super Bowl -mainokset

Noin 100 miljoonaa amerikkalaista television ääreen vetävä Super Bowl -tapahtuma oli taas melkoinen show, jossa ihasteltiin urheilun lisäksi monia muitakin asioita – kuten televisiomainoksia, jotka keräävät vuodesta toiseen laajalti huomiota.

Tänä vuonna yhdeksi eniten huomiota keränneeksi televisiomainokseksi nousi autovalmistaja General Motorsin mainossarja, jossa Hollywoodin supertähti Will Ferrell kertoo vihaavansa Norjaa, koska Norjassa myydään asukasta kohden enemmän sähköautoja kuin Yhdysvalloissa.

Mainoksessa Ferrell yrittää matkustaa Norjaan kahden muun julkkiksen, Keenan Thompsonin ja Akwafinan, kanssa. Kolmikko ei kuitenkaan pääse oikeaan osoitteeseen, sillä Ferrell päätyy Ruotsiin ja Thompson sekä Akwafina Suomeen.

Tämän vuoden mainostajiin kuului myös ruotsalainen elintarvikeyritys Oatly, jonka mainoksessa kaurajätin toimitusjohtaja Toni Petersson lauloi suomalaisillekin hyvin tutun Wow, No Cow -mainosrallin.

Myös olutvalmistaja Bud Light oli vahvasti esillä kahdella mainoksellaan.

Suurta huomiota keräsi myös näyttelijä Brad Garrettin mafia-aiheinen Jimmy John’s -mainos.

Kaikki 2021 Super Bowl -mainokset näet Vulture.com-sivustolta.

Super Bowl -mainostajien joukkoon ei päästä pienellä rahalla, sillä tänä vuonna 30 sekunnin ruutuajasta sai maksaa 5,5 miljoonaa dollaria eli noin 4,6 miljoonaa euroa.

Tänä vuonna mainostajajoukosta jäi pois isoja yhtiöitä, kuten Coca-Cola ja Pepsi, jotka ovat kärsineet koronaviruspandemian aiheuttamista rajoitteista.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa