Brändit

Tässä ovat Suomen parhaat työpaikat – mukana myös markkinointialan yrityksiä

GPTW:n tutkimuksessa huomioitiin työntekijöiden omat kokemukset ja kolmannen osapuolen analyysi.
Kuva:
Unsplash/Nastuh Abootalebi
Tässä ovat Suomen parhaat työpaikat – mukana myös markkinointialan yrityksiä

Great Place To Work on listannut Suomen parhaat työpaikat, ja mukaan mahtui myös markkinointialan yrityksiä. Kattavan tutkimuksen tulokset perustuvat työntekijöiden kokemuksiin sekä kolmannen osapuolen auditoimaan kulttuurin analyysiin.

Yritykset jaettiin tutkimuksessa neljään eri luokkaan: suuriin, keskisuuriin, pieniin ja mineihin.

Suurten yritysten luokassa työnantajabrändiään kiillotti eniten Mandatum Life. Toiseksi sijoittui Newsec ja kolmanneksi Visma. Keskisuurissa yrityksissä kolmen kärjen muodostivat Paytrail, Profiam Sosiaalipalvelut ja Alfame.

Pienten yritysten sarjassa kärkipäähän sijoittui brändi- ja markkinointitoimisto Unfair Lean Marketing, joka oli luokassaan kolmanneksi paras työnantaja Seuranan ja Nooga Oy Ab:n jälkeen. Samassa sarjassa nelossijan nappasi markkinoinnin kehittämispalveluita tarjoava Aava & Bang. Myös Suomen Digimarkkinointi ylsi komeasti listalle ja nappasi kahdeksannen sijan.

Unfairin toimitusjohtaja ja perustaja Johanna Raiskio kertoo yrityksensä verkkosivuilla, että menestyksen taustalla on ihmisiin panostaminen.

– Syy Unfairin perustamiseen oli, että saa tehdä töitä hyvien tyyppien kanssa. Alusta saakka meillä on panostettu ihmisiin. Tämä muodostui missioksi rakentaa yhdessä unelmien markkinointitoimisto, jossa työntekijät ja asiakkaat voivat hyvin ja jossa on aina vähän nälkä, Raiskio sanoo.

Edes koronaviruskriisi ei ole heikentänyt toimiston tilannetta, päinvastoin.

– Yrityksen arvomaailma punnitaan kriisitilanteissa. Olen onnellinen ja ylpeä siitä tosiasiasta, että Unfairin yhdessä luomat arvot eivät ole tällä matkalla muuttuneet, vaan niitä on eletty todeksi vahvemmin kuin koskaan aikaisemmin

– Se, mihin olemme tänä vuonna voineet vaikuttaa, on viestintä: yhteiset virtuaalihetket, puhelut, avoin vuorovaikutus ja ennen kaikkea näky siitä, että tuli mitä tuli – me pärjäämme. Panostamisesta huolimatta riittämättömyyden tunne johtajana on tullut vuoden aikana tutuksi. On ollut hienoa kuulla porukalta, miten he ovat vuoden kokeneet ja että olosuhteisiin nähden olemme pärjänneet yhdessä erinomaisesti.

Miniyritysten sarjassa neljänneksi ylsi markkinointiviestintätoimisto Parcero. Kolmen kärjen muodostivat Auntie Solutions Oy, Fiksuruoka.fi ja Valuemotive.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa