Toimistot

Tapaus teki harvinaisen päätöksen ja avasi toimiston New Yorkiin

Aiemmin Tapauksella oli toimistot vain Suomessa ja Ruotsissa
Kuva:
Tapaus
Tapaus teki harvinaisen päätöksen ja avasi toimiston New Yorkiin

Suomalainen tapahtumatoimisto Tapaus on tehnyt merkittävän peliliikkeen ja levittäytynyt fyysisesti Yhdysvaltoihin. Toimisto on aiemminkin auttanut pohjoismaisia asiakkaitaan rapakon takana, mutta nyt Tapaus on avannut fyysisen toimipisteen New Yorkiin Manhattanille.

Päätös on suomalaisittain harvinainen, sillä suomalaiset markkinointialan yritykset harvemmin laajentuvat Euroopan rajojen yli – tai edes Suomen ulkopuolelle. Ennen New Yorkia Tapaus on toiminut fyysisesti Suomen lisäksi Ruotsissa.

Tapauksen toimitusjohtaja Timo Aalto (kuvassa oikealla) kertoo MarkkinointiUutisille, että päätös syntyi kahdesta syystä.

– Yksi pitkäaikainen avainhenkilömme muutti New Yorkiin, minkä lisäksi huomasimme, että tarve auttaa suomalaisia ja pohjoismaisia yrityksiä Yhdysvalloissa kasvaa. Tämä oli meiltä viisas päätös, sillä nyt saamme väkeä paikan päälle ja pystymme kasvattamaan verkostojamme aiempaa helpommin, Aalto kertoo.

Tuo New Yorkiin muuttanut avainhenkilö on Janne Hakkarainen (vasemmalla), joka johtaa toimistoa. 

– Hänellä on siellä aluksi pieni tiimi, jossa on mukana freelancereita. Tarkoituksena on, että New Yorkissa on iskutiimi, joka saa tarvittaessa tukea meidän Espoon-toimistolta, Aalto jatkaa.

Toimiston avaaminen Manhattanille helpottaa luonnollisesti kasvua Pohjois-Amerikan markkinassa, sillä useat suomalaisyritykset ovat esimerkiksi tytäryhtiöidensä kautta fyysisesti Yhdysvalloissa – muun muassa Manhattanilla.

– Näin pääsemme asiakaspalavereihin nopeasti vaikkapa kävellen, eikä aikaero tuota ongelmia.

Aalto ei avaa vielä kovin tarkasti yrityksen suunnitelmia Pohjois-Amerikassa, mutta ainakin aluksi tärkeimpänä kohderyhmänä ovat pohjoismaiset yritykset, jotka haluavat näkyä Yhdysvalloissa.

– Ensisijaisesti haluamme tukea suomalaisten ja pohjoismaisten yritysten Amerikan-valloitusta. Meillä on strategiassa linjattuna, että pyrimme ottamaan alamme ilmaherruuden Pohjoismaissa, mutta sen saavutettuamme matka tietenkin jatkuu.

Eli tuolloin katse voisi siirtyä tiukemmin esimerkiksi pohjoisamerikkalaisiin brändeihin?

– En sulje mitään vaihtoehtoja pois. Nyt sinne on perustettu asema, mikä varmasti helpottaisi laajentumista Yhdysvalloissa, jos niin haluamme joskus tehdä, Aalto huomauttaa loppuun.

Lue myös: Markkinoinnin huipputekijä Mikael Castrén nousee tärkeään rooliin Tapauksessa, joka pyrkii kasvattamaan liikevaihtonsa yli 50 miljoonaan euroon

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa