Luovuus

Suvi Lähde on valittu Effie Finlandin päätuomariksi – tällaisia töitä hän toivoo näkevänsä tämän vuoden kilpailussa

Lähde on tuomaroinut aiemmin muun muassa Effie Europe -kilpailussa.
Kuva:
Effie Finland
Suvi Lähde on valittu Effie Finlandin päätuomariksi – tällaisia töitä hän toivoo näkevänsä tämän vuoden kilpailussa

Suvi Lähde on valittu Effie Finlandin tämän vuoden kisan päätuomariksi. Hän pääsee tuomaroimaan juhlakisaa, sillä Effie Finland täyttää 20 vuotta.

Bränditoimisto SEK:ssä ECD:nä työskentelevä Lähde on tuomaroinut useissa kansainvälisissä kilpailuissa, muun muassa Effie Europessa. Effie Finlandin tuomaristo koostuu suomalaisista markkinoinnin ammattilaisista, jotka edustavat toimistoja, korkeakouluja ja mediaa.

Kilpailussa mitataan markkinointiviestinnän tehokkuutta. Hyvän idean ja luovan toteutuksen lisäksi kisassa painotetaan muun muassa töiden tuloksia. Uusi päätuomari muistuttaa, että tulos ei aina tarkoita suoraan taloudellista tulosta.

– Liiketoiminnan tuloksellisuuden ymmärtäminen on murroksessa. Kyse on ennemminkin vaikuttavuudesta, tämän päivän vastuullista liiketoimintaa ei mitata vain euroissa. On mielenkiintoista nähdä laajempaa vaikuttavuutta rakentaneita kampanjoita, Lähde sanoo kilpailun järjestäjätahon Marketing Finlandin verkkosivuilla.

Lähde toivookin näkevänsä tämän vuoden kilpailussa yhteiskunnallisesti merkityksellisiä töitä.

– Brändeillä on valtaa, ne voivat saada aikaan toimintaa ja lopulta jopa asenteellisia ja yhteiskunnallisia muutoksia. Siksi myös markkinointiviestinnän tavoitteilla on yhä enemmän merkitystä – mitä voimme ja ennen kaikkea haluamme tehdä.

– Tänä vuonna toivon näkeväni töitä, jotka ovat tavoitelleet markkinointiviestinnällään laajempaa vaikuttavuutta, onnistuneet muuttamaan toimialaansa ja sen standardeja sekä sitä kautta tehneet myös operatiivisesta liiketoiminnasta kestävämpää. Tällaisilla "caseilla" on usein jo huomattava merkitys niin yrityksen, yhteiskunnan kuin ympäristönkin kannalta.

Kilpailuun voi ilmoittaa kampanjoita syys-lokakuussa. Palkinnot jaetaan talvella 2022. Viime vuoden suurin Effie-menestyjä oli S-ryhmän Antti Tapani -brändi, jonka taustalla on Bond Agency. Työ voitti kilpailussa useamman palkinnon, mukaan lukien pääpalkinto Grand Effien.

Kilpailun pääyhteistyökumppanina toimii Sanoma.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa