Toimistot

Suunnittelutoimisto Wörks luo uudenlaisen palvelukokonaisuuden, jonka kehityshankkeeseen investoidaan yli kaksi miljoonaa euroa

Uusi palvelu auttaa yrityksiä strategiatyössä, jossa pitää huomioida koko ajan vahvemmin kestävä kehitys.
Kuva:
Unsplash/Startae Team
Suunnittelutoimisto Wörks luo uudenlaisen palvelukokonaisuuden, jonka kehityshankkeeseen investoidaan yli kaksi miljoonaa euroa

Markkinoinnin suunnitteluun, brändäykseen sekä myynti- ja palvelumuotoiluun erikoistunut Wörks käynnistää yli kahden miljoonan euron hankkeen luodakseen uuden palvelukokonaisuuden, joka auttaa yrityksiä kestävän kehityksen huomioivan strategian suunnittelussa ja toteuttamisessa. Wörks tiedotti suunnitelmistaan alkuviikosta.

Toimiston tavoitteena on kehittää skaalattava alusta keskisuurten ja suurten yritysten kestävän kehityksen strategiatyöhön, sen dataohjattuun taustoittamiseen, radikaalin vision ja strategiaprosessin muotoilemiseen sekä strategian viestintään niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Hankkeessa syntyvä tutkimustieto tulee julkiseksi ja muiden organisaatioiden käyttöön.

– Vilpitön tavoitteemme on edistää kestävää kehitystä auttamalla yrityksiä ja organisaatioita luomaan kunnianhimoisempia ja vaikuttavampia strategioita, jotka myös implementoidaan onnistuneemmin, kertoo Wörksin toimitusjohtaja Jussi Piri tiedotteessa.

– Seuraavien vuosikymmenten aikana meidän on yhdessä ja erikseen ratkaistava suuria globaaleja haasteita, ja myös yritysten on otettava kantaa kestävän kehityksen kysymyksiin. Tämä edellyttää myös yrityksiltä kokonaisvaltaista ajattelun ja toimintatapojen uudelleensuunnittelua. Tässä hankkeessa luomme pohjaa ja osaamista tätä työtä varten.

Tiedotteen mukaan investointi luo Suomeen uutta huippuluokan osaamista, jota voidaan tulevaisuudessa viedä myös maailmalle.

Yli puolet strategiaprosesseista epäonnistuu

Wörksin uuden palvelukokonaisuuden luominen johtuu toimiston saamista tutkimustuloksista, joiden mukaan 50–70 prosenttia strategiaprosesseista epäonnistuu. Siksi syntyi ajatus palvelusta, joka auttaa strategian suunnittelussa ja toteuttamisessa ja jonka avulla yritys voi menestyä kansainvälisillä markkinoilla.

– Kestävä kehitys ja vastuullisuus ovat megatrendejä, jotka haastavat yrityksiä uudistumaan ja luomaan nykyistä merkittävästi vastuullisempia koko yrityksen kattavia strategioita. Monet suuryritykset ovat kertoneet vastuullisuustavoitteistaan ja sitoumuksistaan 2030- ja 2040-luvuille, mutta harvoilla on vielä ymmärrystä siitä, kuinka nämä tavoitteet konkreettisesti saavutetaan.

Nyt tutkimushankkeeseen etsitään tutkimuskohteiksi asiakasyrityksiä Suomesta ja Keski-Euroopasta.

– Haemme mukaan yrityksiä, jotka ovat aidosti valmiita miettimään, mitä on kestävä liiketoiminta 2030-luvulla. Haluamme mukaan yrityksiä ja organisaatioita, jotka ovat valmiita radikaaliin ajatteluun ja miettimään, millä konkreettisilla teoilla tänä päivänä asetetut vastuullisuustavoitteet saavutetaan, Piri päättää.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa