Digitaalisuus

Suomen suoratoistopalvelumarkkinaan tulee uusi iso peluri

Suoratoistopalvelutarjonta on kasvanut viime vuosien aikana vauhdilla. Ensi vuonna markkinaan tulee ainakin yksi uusi toimija lisää.
Kuva:
Comcast/ViacomCBS
Suomen suoratoistopalvelumarkkinaan tulee uusi iso peluri

Kansainväliset mediayhtiöt Comcast ja ViacomCBS lanseeraavat ensi vuonna uuden suoratoistopalvelun, joka tulee myös Suomeen. SkyShowtime-nimisestä palvelusta odotetaan isoa toimijaa markkinaan, joka on kasvanut viime vuosina vauhdilla.

Palvelu lanseerataan yli 20 maassa, ja se tavoittaa jopa 90 miljoonaa kotitaloutta. SkyShowtime sisältää premium-sisältöä ja alkuperäissisältöä Sky:lta, NBCUniversalilta, Universal Picturesilta, Peacockilta, Paramount+:lta, Showtimelta, Paramount Picturesilta ja Nickelodeonilta.

Suomessa toimivan Paramount+:n sisältö siirtyy kokonaisuudessaan SkyShowtime-palveluun.

– Uusi SkyShowtime-palvelu yhdistää parhaat palat Yhdysvaltojen ja Euroopan markkinoilta ja palvelee ikonisilla brändeillä ja maailmanluokan viihteellä miljoonia kuluttajia yli 20 maassa. Jatkona tuoreelle levityssopimukselle, joka toi Peacockin sisällöt saataville Skyn kautta, tämä yhteistyö tarjoaa innovatiivisen lähestymistavan sisältöjen nopeaan skaalaamiseen ja kaupallistamiseen ympäri Eurooppaa. SkyShowtime yhdistää NBCUniversalin, Skyn ja ViacomCBS:n parhaat ohjelmasisällöt Peacockin alustateknologiaan tarjoten todella houkuttelevan kokonaisuuden ja tunnettuja brändejä koko perheelle, sanoo Sky-konsernin toimitusjohtaja Dana Strong tiedotteessa.

Suoratoistopalveluiden suosio kasvaa vuosi vuodelta maailmassa. Suomessa selvä markkinajohtuus on Netflixillä, mutta yritys on saanut rinnalleen monia kilpailijoita. Viime vuosina Suomeen on lanseerattu muun muassa Amazon Prime ja Apple TV+.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa