Digitaalisuus

Suomeen avattiin uusi sosiaalisen median vaikuttajia välittävä palvelu – “Somettajien määrässä tavoitteena rikkoa sadan osallistujan raja muutaman kuukauden kuluessa”

Palvelun taustalla on juontajat.fi-sivuston taustayhtiö Visual Media Productions Oy.
Kuva:
Visual Media
Suomeen avattiin uusi sosiaalisen median vaikuttajia välittävä palvelu – “Somettajien määrässä tavoitteena rikkoa sadan osallistujan raja muutaman kuukauden kuluessa”

Suomeen on avattu uusi palvelu, joka auttaa yrityksiä löytämään somevaikuttajia kaupallisiin yhteistyöprojekteihin. Somettaja.fi-nimisen palvelun taustalla on Visual Media Productions Oy.

Konsepti on samalainen kuin Visual Median juontajavälityspalvelussa, Juontajat.fi:ssä. Palvelut kokoavat alan ammattilaisia yhteen paikkaan, ja tilaaja maksaa välittäjälle provision tilauksesta.

Somettaja.fi-palvelua on testattu muutaman viikon ajan, mutta nyt palvelu on avattu virallisesti. Tällä hetkellä vaikuttajia on vajaat parikymmentä, mutta Visual Median sisältöjohtaja Tomi Lindblomin mukaan vaikuttajien määrää kasvatetaan vauhdilla.

– Juontajat.fi-sivustossa on mukana jo 105 alansa huippuosaajaa, ja palveluun liittyy jatkuvasti mukaan uusia juontamisen ammattilaisia. Myös somettajien määrässä on tavoitteena rikkoa sadan osallistujan raja muutaman kuukauden kuluessa, Lindblom sanoo tiedotteessa.

Visual Media haluaa tarjota vaikuttajille rehtiä palvelua, koska yrityksen mukaan jotkin välityspalvelut ovat saaneet arvostelua siitä, että niiden kautta maksettavat vaikuttajien palkkiot jäävät varsin pieneksi sivustojen ylläpitäjien viedessä leijonanosan korvauksista.

– Somettaja.fi-sivusto takaa sen, että jokainen sosiaalisen median vaikuttaja saa aina sen palkkion, jonka hän yhteistyöprojekteistaan pyytää. Tämä on reilua myös palvelun tilaajia kohtaan, kun he voivat olla vakuuttuneita siitä, että vaikkapa Instagram-valokuvien ottaja tai TikTok-videon tekijä saa oman palkkionsa täysimääräisenä. Somettaja.fi- ja Juontajat.fi-sivustojen ylläpitäjä ottaa palveluksistaan pienen provision tilaajalta, mutta maksaa aina palkkiot eteenpäin täysimääräisinä. Se on meille kunnia-asia, Lindblom lisää.

Palvelussa on haluttu painottaa myös helppoutta. Vaikuttajapalveluiden tilaaminen ei vaadi rekisteröitymistä, ja kuka tahansa pääsee tutkimaan tarjolla olevia vaikuttajia ja heidän osaamisalueitaan.

– Tavoitteemme on lisätä sosiaalisten medioiden ammattilaisten käyttöä maassamme mittavasti nykyisestä. Uskonkin, että uusi somettaja.fi-sivusto on omiaan innostamaan kaupallisiin yhteistyöprojekteihin myös sellaiset toimijat, jotka eivät ole somevaikuttajia ennen käyttäneet. Siksi sivustomme rakenne on yksinkertainen, ja kynnys sen käyttämiseen matala.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa