Luovuus

Suomalaistyö nappasi palkinnon historiallisessa WARC Awards for Effectiveness -kilpailussa

Zero Exclusion -työ sai pronssia B2B-sarjassa.
Kuva:
Kuvakaappaus Kurion videosta
Suomalaistyö nappasi palkinnon historiallisessa WARC Awards for Effectiveness -kilpailussa

Suomalaistyö Zero Exclusion on voittanut pronssipalkinnon WARC Awards for Effectiveness -kilpailussa, joka järjestettiin ensimmäistä kertaa. Kilpailun taustalla on WARC:n ohella Cannes Lions -organisaatio, jonka festivaaliviikko alkoi eilen maanantaina.

Zero Exclusion -työ voitti pronssia B2B-sarjassa. Sarjan grand prix eli pääpalkinto meni tanskalaiselle logistiikkabrändille Maerskille, jonka voittajatyön taustalla oli Havas Internationalin Lontoon-toimisto.

Zero Exclusion oli Nesteen ja Mantsisen yhteiskampanja, jossa mukana olivat sosiaalisen median asiantuntijatoimisto Kurio ja mediatoimistona toiminut Dentsun Helsingin-toimisto. PR:stä vastasivat Hasan & Partners ja lontoolainen Honey Partnership.

Kampanjaan otettiin nuoria taiteilijoita maalaamaan taideteoksia Mantsisen nosturilla. Nosturia liikuteltiin Nesteen tuotteiden voimin. Ideana oli näyttää, että nosturi pystyy tekemään yhtä tarkkaa jälkeä kuin sivellin. Taideteokset myytiin, ja tuotot meni hyväntekeväisyyteen.

Työn onnistumisen taustalla oli poikkeuksellisen vahva yhteistyö, sanoo Nesteen Team Lead, Sustainable Partnerships Heidi Peltonen.

– Kaikista tärkein tekijä hankkeen onnistumisessa oli yhteistyö yli Nesteen, asiakkaan ja kumppaneidemme tiimien yli. Kaikki olivat hyvin sitoutuneita hankkeeseen, ja usko onnistumiseen oli vahva. Mikäli haasteita tuli vastaan, lähdimme kaikki yhdessä ratkaisemaan niitä. Perinteinen toimisto-asiakas-rooli ylittyi paljon laajemmaksi, ja olimme vahvasti myös toteuttamassa projektia asiakkaiden päässä. Oli upea huomata, miten sitoutunut porukka oli yhteiseen tavoitteeseen sekä kuinka tärkeä projekti oli kaikille, Peltonen hehkuttaa MarkkinointiUutisille.

Kampanjan tulokset olivat erinomaisia, minkä lisäksi työssä onnistuttiin myös toisessa tärkeässä tavoitteessa: keskustelun herättämisessä.

– Tunnustus merkitsee meille todella paljon, sillä tavoitteenamme oli hyvän tekemisen lisäksi saada myös keskustelua ja vaikuttavuutta meille tärkeälle aiheelle. Mittaamme Nesteellä vahvasti markkinoinnin tehokkuutta, ja olemme kehittäneet “in-housena” myös luovia kampanjoita arvottavan mallinnuksen tätä varten. Siksi oli äärimmäisen upeaa, että hyvän tekemisen lisäksi kampanjan tuottavuus oli 769  prosenttia ja että tavoitimme sillä lähes 23 miljoonaa silmäparia. Nöyrä kiitos siis myös tuomareille tämän arvostamisesta.

WARC Awards for Effectiveness -kilpailussa ei ollut ehdolla muita suomalaistöitä.

Katso Zero Exclusion -työn esittelyvideo tästä:

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa