Shutterstock/Bauer Media
Digitaalisuus

Spotify-palvelua vastaan kilpailevalta Bauer Audiostreamilta uusi aluevaltaus – “Lisää merkittävästi verkostomme tavoittavuutta ja kohdennusominaisuuksia”

21.9.2021 10:25
Toni Rajamäki
Bauer Media on solminut yhteistyön AdsWizzin kanssa.

Mediayhtiö Bauer Median Bauer Audiostream -mainosverkosto monipuolistuu. Yhtiö kertoo solmineensa AdsWizzin kanssa yhteistyösopimuksen, jonka myötä suomalaiset mainostajat voivat mainostaa ääni- ja musiikkipalvelu SoundCloudin premium-ympäristössä.

– SoundCloudin inventaari lisää merkittävästi Bauer Audiostream -verkostomme tavoittavuutta ja kohdennusominaisuuksia, lupaa Bauer Median digitaalisen mainosteknologian johtaja Jan Kumlin tiedotteessa.

Yhteistyön myötä mainostajat voivat kohdentaa mainontaan SoundCloudissa muun muassa sijainnin, yksikön, kielen, sään, kiinnostuksen, musiikkityylin, väestötietojen ja käyttäytymisen perusteella.

Bauer Audiostreamin tärkein kilpailija spottina myytävän audiomainonnan markkinassa on Spotify. Tuore investointi antaakin Bauer Audiostreamille ison lisän kilpailuun.

– Viime vuosina ääni on kasvanut erittäin nopeasti. Mainostajat etsivät jatkuvasti uusia tapoja tavoittaa nuorempaa ja paljon sitoutuneempaa yleisöä, jonka musiikkiteollisuus houkuttelee tarkemmalla keskittymisellä ja mitattavilla tuloksilla. Tämän kumppanuuden ansiosta mainostajat voivat käyttää integroitua ääniratkaisua, jossa he voivat tavoittaa Soundcloud-kuuntelijat premium-ympäristössä, Kumlin jatkaa.

Audiomainonnan suosion kasvu on näkynyt vahvasti Bauer Median liiketoiminnassa, sillä yrityksen liikevaihto on kasvanut viime vuosina tasaisesti. Viime vuonna liikevaihto oli jo liki 30 miljoonaa euroa.

Bauer Audiostream lanseerattiin viime maaliskuussa. Verkostossa voi ostaa mainontaa sekä suoraostona että ohjelmallisesti muun muassa Bauer Median omissa palveluissa RadioPlayssa ja Podplayssa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)