Kuva: Viaplay
Media

Sanoma aloittaa mainosmyyntikumppanuuden huomenna lanseerattavan Viaplay TV:n kanssa

5.11.2025 12:31
Mikko Perttunen
Kumppanuus mahdollistaa mainostajille pääsyn osaksi Viaplayn urheilusisältöjä.

Viaplay Group avaa huomenna 6. marraskuuta Suomeen uuden ilmaisen lineaarikanavan. Viaplay TV on urheilukanava, joka tarjoaa katsojille valikoituja urheilun huippuhetkiä.

Viaplay TV -kanavalle voi ostaa mainontaa ainoastaan Sanoman kautta. Sponsorointiyhteistyöt sovitaan kuitenkin edelleen Viaplayn kanssa. Kanava on mukana Sanoman TV- ja Total TV -paketeissa 18. marraskuuta alkaen siten, että mainonta toteutuu ensi vuoden alusta alkaen.

MAINOS

– Mainosrahoitteinen lineaarikanava tarjoaa meille yrityksenä uusia mahdollisuuksia, Viaplay Groupin Suomen toimitusjohtaja Mikael Svensson toteaa tiedotteessa.

Kumppanuus mahdollistaa mainostajille pääsyn osaksi Viaplayn urheilusisältöjä. Kanava täydentää Sanoman kykyä rakentaa kampanjatason tavoittavuutta.

– Viaplay TV on Suomen ainoa mainosrahoitteinen tv-urheilukanava. Kanava tarjoaa mahtavaa potentiaalia asiakkaillemme urheilun kontekstissa ja hienoa lisätavoittavuutta Sanoman vahvaan tv-tarjontaan. On upeaa olla avustamassa uniikin tv-kanavan lanseeraamisessa Suomen mediakenttään, Sanoman Total TV -johtaja Joonas Imeläinen kertoo.

Viaplay TV:ssä näytetään esimerkiksi Bundesliigan, Championshipin ja UEFA Konferenssiliigan otteluita, mäkihyppyä, dartsia sekä Moto GP -kisoja. Tarjonta kattaa myös muun muassa kuukausittaisen Valioliigan ottelun, Formula 1 -harjoituksia ja yksittäisiä NHL-otteluita.

Suorien urheilulähetysten ja studiotuotantojen lisäksi kanavalla esitetään urheiluaiheisia oheisohjelmia sekä dokumentteja ja uusintoja.

MAINOS