Kuva: Bond Creative Agency
Brändit

Saariston muodot kiehtovat maailmalla – Turun Saariston brändi voitokas kansainvälisessä Annual Awards -kilpailussa

13.5.2025 12:11
Mikko Perttunen
Bondin suunnittelema ja tuottama brändi on ehditty palkita jo monella areenalla.

Visit Turku Archipelagon Saaristo-brändi on voittanut Design-sarjan kansainvälisessä Creative Review Annual Awards 2025 -kilpailussa. Voitto irtosi kategoriasta Brand Identity – Launch.

– Tähtäämme matkailualueena vahvasti kansainvälisille markkinoille. Kilpailu on kovaa ja markkinoinnin budjetit muualla maailmassa valtavia. Uskomme, että luovuudella ja erottuvuudella pääsemme suuria askeleita eteenpäin. Se, että Saaristo noteerataan tämän tason seurassa, on poikkeuksellista matkailu- ja destinaatiomarkkinoinnissa, Visit Turku Archipelagon toimitusjohtaja Kristiina Kukkohovi toteaa tiedotteessa.

Saaristo-brändin on suunnitellut ja tuottanut Bond.

"Olemme onnistuneet tärkeimmässä – luomaan kansainvälisesti kiinnostavan ja vetovoimaisen destinaatiobrändin."
MAINOS

Viime vuonna Saaristo pääsi shortlistille maailman parasta luovaa markkinointia palkitsevalla Cannes Lions -festivaalilla Design-sarjan kategoriassa Creation of the New Brand Identity.

Tänä vuonna Saaristo voitti huhtikuun alussa Vuoden huiput -kisassa sekä kilpailun pääpalkinnon eli Grand Prix -palkinnon että kaksi Kultahuippua kategorioissa Kokemuksellisuus ja Muotoilu. Maaliskuussa Saaristo voitti Grand One -palkinnon parhaasta brändi-identiteetistä.

– Saariston menestys ensin viime kesän shortlistauksena Cannes Lionsissa ja nyt voittona Creative Review’ssä kertoo, että olemme onnistuneet tärkeimmässä – luomaan kansainvälisesti kiinnostavan ja vetovoimaisen destinaatiobrändin. Bondin luova johtaja Liisa Paasio toteaa.

Tällä hetkellä Saaristo on ehdokkaana D&AD Awards 2025 -kilpailussa kategoriassa Brand Identity ja sarjoissa Brand Strategy, Enterprise ja Logos. Kilpailun voittajat julkistetaan 22. toukokuuta.

MAINOS