Viaplay Finland on nyt nimittänyt RTL Ad Alliance Nordicsin yksinoikeudella HVOD- mainosten myyntiin Suomessa.
HVOD eli Hybrid Video on Demand yhdistää mainosrahoitteisen suoratoistopalvelun ja tilaajarahoitteisen mallin. RTL Ad Alliancen Pohjoismaiden myyntijohtaja Aki Ronkainen kertoo tiedotteessa, että HVOD on merkittävä kehitysaskel Suomen markkinoilla.
– Se on täysin uusi palvelu ja videomainonnan inventaari mainostajille. RTL:stä tulee Pohjoismaiden johtavan suoratoistoalustan Viaplayn yksinoikeudellinen mediamyyntikumppani, ja se voi näyttää mainoksia kaikissa päätelaitteissa isolta näytöltä mobiililaitteille, Ronkainen valaisee.
– Voimme nyt esitellä total video -ratkaisuja – sekä videosisällössä olevaa mainosta että videomainosta, joka esitetään muualla kuin videosisällön yhteydessä. Tämä hyödyttää kaikkia mainostajiamme koko asiakaspolun läpi, hän lisää.
RTL Ad Alliance muodostui RTL Ad Connectin, Smartclipin ja Gruner & Jahrin kansainvälisten myyntiosastojen yhdistämisestä. RTL Ad Alliance toimii 16 markkina-alueella ja työllistää yli 200 henkilöä.
Muokattu klo 14.39: Korjattu Aki Ronkaisen titteli Suomen myyntijohtajasta Pohjoismaiden myyntijohtajaksi.