Möller
Brändit

Perinteikäs Möller teki brändiuudistuksen, koska “joskus pitkä historia voi kääntyä itseään vastaan ja brändi tuntua pölyttyneeltä”

8.9.2022 13:40
Toni Rajamäki
N2 Creative vastasi uuden brändistrategian ja markkinointiviestinnän linjan suunnittelusta.

Terveys- ja ravitsemustuotteita valmistava Möller on lähes jokaiselle suomalaiselle tuttu brändi. Orklan omistama norjalaisyhtiö on valmistanut kalanmaksaöljyä jo vuodesta 1854, ja Möller on näkynyt Suomessa vahvasti vuosien ajan. Kukapa ei olisi joskus törmännyt Möllerin televisiomainokseen?

Perinteikäs brändi on kuitenkin kokenut haasteita muun muassa kasvaneen kilpailun takia. Se on vaatinut Mölleriä muuttumaan, ja nyt yhtiö onkin tehnyt Suomessa brändiuudistuksen, johon avuksi valittiin markkinointitoimisto N2 Creative.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

N2 Creative vastasi uuden brändistrategian ja markkinointiviestinnän linjan suunnittelusta. Tavoitteena oli löytää Suomen markkinoilla markkinointiviestintään uudenlaista otetta, joka resonoisi tässä ajassa ja vahvistaisi tunnesidettä suomalaisiin nykykuluttajiin.

– Möller on yksi tunnetuimpia ja perinteikkäimpiä terveystuotebrändejä Suomessa, mutta joskus pitkä historia voi kääntyä itseään vastaan ja brändi tuntua pölyttyneeltä. Myös kilpailu terveystuotemarkkinoilla on kovaa, ja koimme tarpeelliseksi tuoda omega-3-hyötyjä esiin ehkä hieman erilaisella ja mieleenpainuvalla tavalla, kertoo Orklan Brand Manager Katri Hautanen.

Möller on tunnettu omega-3-rasvahappoja sisältävistä kalanmaksaöljyistään. N2:n suunnittelemassa konseptissa Möllerin vahvan perinnön rinnalle nostettiin tuotteiden merellinen alkuperä ja sen voima.

Mainonnassa Möllerin hyvää tekevä vaikutus personoidaan sankarillisiin, mutta pyyteettömiin norjalaisiin kalastajiin, jotka Möllerin lähettiläinä rientävät suomalaisten apuun. Luonnon ehdoilla toimiva ammattikunta yhdistettynä hyvää tekevään pelastustoimintaan on tarkoitettu viihdyttämään ja tukemaan oikealla tavalla Möller-brändin vahvuuksia.

– N2 Creative on meille uusi kumppani, ja tähänastinen yhteistyö on ollut hedelmällistä, hauskaa ja myös hyvällä tavalla haastavaa. N2-tiimi on ollut ammattimainen ja sitoutunut projektiin ja myös haastanut omaa ajattelua. Proikkarointi on ollut tehokasta eikä ikäviä yllätyksiä ole tullut matkan varrella vastaan, Hautanen avaa yhteistyötä uuden kumppanin kanssa.

Televisioon ja sosiaaliseen mediaan painottuva konsepti jalkautui medioihin tällä viikolla. Mainoselokuvat ohjasi Markus Virpiö ja tuotti N2 Studio.

Katso tästä Möllerin uusi mainosfilmi: