Digitaalisuus

Palvelumuotoilutoimisto Hellon osti enemmistöosakkuuden oululaisesta suunnittelu- ja teknologiayrityksestä

Oululainen Graend Company on pitkän kansainvälisen uran teknologia-alalla tehneiden Antti Pelkosen, Maarit Kettusen ja Jukka-Pekka Heikuran viime talvena perustama digitaalisen suunnittelun ja kehityksen asiantuntija.
Kuva:
Meeri Koutaniemi
Palvelumuotoilutoimisto Hellon osti enemmistöosakkuuden oululaisesta suunnittelu- ja teknologiayrityksestä

Asiakaskokemuksen ja digitaalisten palveluiden muotoiluun erikoistunut suomalaisyritys Hellon on ostanut enemmistöosakkuuden oululaisesta suunnittelu- ja teknologiayritys Graend Companysta, Hellon tiedottaa.

Digitaalisen suunnittelun ja kehityksen asiantuntija Graend Company on pitkän kansainvälisen uran teknologia-alalla tehneiden Antti Pelkosen, Maarit Kettusen ja Jukka-Pekka Heikuran perustama yritys, joka näki päivänvalonsa viime talvena. Kaupan myötä yrityksen nimeksi tulee Graend by Hellon, ja se jatkaa erillisenä yhtiönä.

Hellon kertoo tiedotteessaan, että Graend-kaupan myötä yritys pystyy tuottamaan vieläkin suurempaan arvoa asiakkailleen. Nyt Hellonilla on kyky varmistaa, että projektien alkuvaiheessa oivalletut pienetkin mutta asiakaskokemuksen kannalta elintärkeät yksityiskohdat säilyvät mukana muotoilijan pöydältä aina lopulliseen, eli testattuun, toteutettuun ja julkaistuun digitaaliseen palveluun asti.

– Asiakaskokemus perustuu syvälliseen asiakasymmärrykseen. Pieneltäkin tuntuva nyanssi voi lopullisessa kokemuksessa olla suuri erottava tekijä. Tärkeillä nyansseilla ja niiden ymmärryksellä on usein vaarana kadota, kun vetovastuu digitaalisesta palvelusta siirtyy asiakaslähtöisestä palvelumuotoilusta teknologiakeskeiseen toteutukseen. Lopputuloksena voi olla moitteetta toimiva järjestelmä, joka ei kuitenkaan tavoita suunniteltua asiakaskokemusta tai tuota tavoiteltua asiakasarvoa. Tähän haasteeseen on törmätty usein ja nyt siihen löytyi ratkaisu, sanoo Hellonin perustajaosakas Jaakko Wäänänen (kuvassa).

Hellon toimii Helsingissä ja Lontoossa, ja yrityksen asiakkaisiin kuuluu isoja globaaleja brändejä, kuten Vodafone. Kauppa avaakin Graend Companylle täysin uusia ovia kansainvälisessä markkinassa. 

– Koska Hellon on palvelumuotoilussa maailman palkituin toimija, kohdistuu heihin paljon odotuksia. On upeaa päästä osaksi tällaista osaajien yhteisöä ja varmistamaan tuon laadun säilyminen myös teknologisessa toteutuksessa. Lisää samaa tekemällä ei saavuteta erilaista lopputulosta, joten meillä on syystäkin suuret odotukset tuleville, yhteisille hankkeille. Rakennamme samalla Graend by Hellonin omaa tarinaa Hellonin ja yhtiön nykyisten sekä uusien työntekijöiden omistamana itsenäisenä studiona, kertoo Graend by Hellonin Chief People Officer Maarit Kettunen.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa