Lidlin paistopisteellä testattiin kesän ja alkusyksyn ajan ilta-alennusta, jossa tuotteet myytiin puoleen hintaan ennen sulkemista.
Testi oli onnistunut, joten paistopisteen ilta-ale on vakiinnutettu pysyväksi toimintamalliksi kaikissa Lidleissä.
Paistopisteen ilta-ale on yleisesti käytössä myös monissa muissa kaupoissa esimerkiksi S- ja K-ryhmässä.
Ilta-alea kokeiltiin Lidlin kaikissa myymälöissä ympäri Suomen, ja samalla testattiin parasta alennusajankohtaa. Tavoitteena oli seurata, mikä vaikutus ilta-alella on ruokahävikkiin. Alennus tulee nyt koskemaan myymälän viimeistä aukiolotuntia.
Alennuksen ansiosta paistopistetuotteita päätyi hävikkiin 15,5 prosenttia vähemmän verrattuna vastaavaan ajankohtaan viime vuonna.
Onneksi olkoon vuoden 2025 Kasvukeissit Hetki, Volvo, Bats, Laattapiste-Pukkila ja Locobase! Tutustu uusiin Kasvukeisseihin ja poimi itsellesi vinkit ja opit vaikuttavaan markkinointiin.
Katso Kasvukeissit tästä