Unsplash/CardMapr
Mainonta

Nämä Super Bowl -mainokset keräsivät eniten katseluita YouTubessa – ykkössija meni tuttuun osoitteeseen

25.2.2022 10:40
Toni Rajamäki
YouTube listaa vuosittain YouTubessa eniten näkyvyyttä keränneet Super Bowl -mainokset.

YouTube on julkaissut perinteisen AdBlitz-listauksensa, johon on kerätty viisi YouTubessa eniten katseluita kerännyttä Super Bowl -mainosta. Vuoden odotetuin televisiomainospäivä, Super Bowl -sunnuntai, käytiin noin puolitoista viikkoa sitten.

MarkkinointiUutiset listasi heti tapahtuman jälkeen kiinnostavimmat mainokset, jotka voit katsoa täältä.

YouTuben tilastojen mukaan eniten kiinnostusta herätti Amazonin mainos. Amazon nappasi jo kolmannen ykköspaikan peräkkäin.

Amazonin mainoksessa näyttelivät Hollywood-tähti Scarlett Johansen ja SNL:stä tuttu koomikko Colin Jost. Mainoksessa Johansenin ja Jostin roolihahmot ovat niin vakuuttuneita Amazonin virtuaaliavustaja Alexan toiminnasta, että he pitävät laitetta ajatustenlukijana. Tähän mennessä mainosta on katsottu YouTubessa noin 70 miljoonaa kertaa.

Toiseksi suosituin mainos oli Universal Picturesin uuden Jurassic Park -elokuvan traileri.

Hyundai nappasi kolmossijan mainoksellaan, jossa huippunäyttelijä Jason Bateman antoi katsojille historiatunnin autoalan evoluutiosta.

Myös nelossijalta löytyy traileri. Mitalien ulkopuolelle jäi niukasti Marvelin mainos, jossa promottiin uutta Moon Knight -sarjaa.

Viidenneksi ylsi Nissan toimintaelokuvamaisella mainoksellaan, jossa pääosassa oli näyttelijä Eugene Levy.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)