Mainonta

Nämä kampanjat taistelevat Effie-palkinnoista helmikuussa – S-ryhmällä eniten ehdokkuuksia

Vuoden parhaimpia markkinointiviestintäkampanjoita palkitseva Effie Awards Finland -gaala järjestetään 4. helmikuuta.
Kuva:
S-ryhmä
Nämä kampanjat taistelevat Effie-palkinnoista helmikuussa – S-ryhmällä eniten ehdokkuuksia

Vuoden 2020 Effie-finaaliin valittiin yhteensä 21 markkinointityötä, joista kuusi on mukana useammassa kategoriassa. Kilpailun tuomaristo koostuu yli 40 liikkeenjohdon, markkinoinnin ja markkinointiviestinnän ammattilaisesta. Päätuomarina toimii mainostoimisto Folk Finlandin luova johtaja Tommy Mäkinen.

Koko kilpailun paras kampaja saa Grand Effie -palkinnon. Viime vuonna palkinnon nappasi juomavalmistaja Hartwallin Vuoden harmain päivä -kampanja. Grand Effie -palkinnon lisäksi kilpailussa jaetaan Bronze, Silver ja Gold Effiet.

Tällä kertaa eniten ehdokkuuksia sai S-ryhmä, jolla on kisassa mukana viisi kampanjaa. S-ryhmä on mukana sarjoissa Ajankohtainen markkinointi, Brändiratkaisu, Uusi tuote tai palvelu, Elintarvikkeet ja Muoti & Kauneus. S-ryhmän Kotimaista-brändin pakkausuudistus ja Antti Tapani -brändi ovat molemmat mukana kahdessa kategoriassa. Jokaisessa S-ryhmän kampanjan suunnittelussa on ollut mukana mediatoimisto Carat Finland.

Myös Telialla, Arlalla, Kotipizzalla, Lidlillä ja Food Folkilla on ehdokkuus useammassa kuin yhdessä kategoriassa.

Gaala käydään 4. helmikuuta virtuaalisena. Effie-brändin omistaa Effie Worldwide Inc, ja Effie-palkintoja jaetaan 42 maassa. Suomessa kilpailun järjestää markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijayritysten järjestö MTL ry.

Effie Awards Finland -kilpailun kategoriat ja finalistit:

Ajankohtainen markkinointi – Erikoissarja:

Eläköön Ravintola (
Kotipizza & N2 Marketing, Dentsu Aegis Network (Finland))

Fortum Circo® recycled plastics
 (Fortum Oy & TBWA\Helsinki)

Tulkoon Mitä Vaan (
S-Ryhmä & Bob the Robot Oy, Carat Finland)

We rise #together
 (Telia Finland Oyj & TBWA\Helsinki, OMD Finland)

B2B – Yritysmarkkinointi – Erikoissarja:

Kun korona meni viraaliksi, markkinoinnista tulee elpymisen vastalääke (Sanoma Media Finland & Folk Finland, Otto Production, Nico Backstöm, Nanoverse Ltd Oy)

TAPAUS Virtuaalitapahtumat – Tapahtumat syntyivät uudelleen
 (TAPAUS Oy  & TAPAUS Oy, Bright Finland)

Zero Exclusion
 (Mantsinen Oy, Neste Oyj & Kurio, MKTG (Finland))

Daavid vs. Goljat – Erikoissarja:

Juurikin näin. (Pågen.
Pågen & Make it Simple, Grilli Films, HotSpot, left&right)

Renesanssi – Erikoissarja:

Ingmariini – From underdog to talk of the town (
Arla Oy & 358, Carat Finland)

Brändiratkaisu – Kauppa & Kuluttaja:

Antti Tapani
 (S-Ryhmä & BOND, Carat Finland, Cocoa Media Productions, Juha Mustonen Photography, Sostyling)

Uusi tuote tai palvelu – Kauppa & Kuluttaja:

Lidl Plus – eli kuinka takkia kääntämällä taottiin miljoonia
 (Lidl Finland & Folk Finland, Virta Helsinki, Cocoa Mediaproductions, Miracle Sound Oy)

Niille, jotka eivät syö Mäkkärissä
 (Food Folk Finland Oy & OMD Finland Oy, Nord DDB Helsinki)

Kotimaista-pakkausuudistus (
S-Ryhmä & BOND, Carat Finland, TBWA\Helsinki)

Long Shot – Hartwall Original Long Drink
 (Hartwall & Bob the Robot, Tulos Helsinki, Dagmar, Miltton, Lataamo Group)

Sosiaalinen vastuu – Brändit – Positiivinen muutos:

Felicitas Mehiläinen – Henkilökohtuisesti
 (Mehiläinen Oy & Vapa Media, Dagmar, NordicMorning)

We rise #together
 (Telia Finland Oyj & TBWA\Helsinki, OMD Finland)

Sosiaalinen vastuu – Non-profit – Positiivinen muutos:

Helsingin kaupungin kaikkien aikojen #etävappu
 (Helsingin Kaupunki & Miltton, Zoan)

Mediaidea – Media:

We rise #together
 (Telia Finland Oyj & TBWA\Helsinki, OMD Finland)

Elämykset & vapaa-aika – Tuotteet & Palvelut:

Kansallinen Liiga – Jalkapalloa ilman etuliitteitä
 (Suomen Palloliitto & TBWA\Helsinki)

Elintarvikkeet – Tuotteet & Palvelut:

Kotimaista-pakkausuudistus
 (S-Ryhmä & BOND, Carat Finland, TBWA\Helsinki)

Ingmariini – From underdog to talk of the town
 (Arla Oy & 358, Carat Finland)

Kohderyhmä – Tuotteet & Palvelut:

HS Lasten uutiset – miten sanomalehti tavoitti uuden lukijasukupolven
 (Helsingin Sanomat & TBWA\Helsinki)

Matkailu & Turismi – Tuotteet & Palvelut:

Niille, jotka eivät syö Mäkkärissä
 (Food Folk Finland Oy & OMD Finland Oy, Nord DDB Helsinki)

Eläköön Ravintola
 (Kotipizza & N2 Marketing, Dentsu Aegis Network (Finland))

Holiday Clubin kesäkampanja käänsi kriisitilanteen ennätyskesäksi
 (Holiday Club & Republic, Grillifilms, iProspect)

Muoti & Kauneus – Tuotteet & Palvelut:

Antti Tapani (
S-Ryhmä & BOND, Carat Finland, Cocoa Media Productions, Juha Mustonen Photography, Sostyling)

Ohjelmisto & Sovellukset – Tuotteet & Palvelut:

Lidl Plus – eli kuinka takkia kääntämällä taottiin miljoonia (
Lidl Finland & Folk Finland, Virta Helsinki, Cocoa Mediaproductions, Miracle Sound Oy)

Asuminen – Tuotteet & Palvelut:

Piklas – eli miten perinteinen tarinankerronta veti ovi- ja ikkuna-asiakkaat verkkokauppaan.
 (Piklas & Folk Finland, Gomp Helsinki Oy, Otto Tuotanto, Humina)

Lähde: Effie.fi

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa