Media

MTV uudistaa mainosmyyntinsä – “Meillä on markkinan parhaat lähtökohdat tämän toteuttamiseksi”

MTV haluaa uudistuksellaan vastata muuttuneisiin asiakastarpeisiin.
Kuva:
MTV/Maarit Kytöharju
MTV uudistaa mainosmyyntinsä – “Meillä on markkinan parhaat lähtökohdat tämän toteuttamiseksi”

Suomen johtava kaupallinen tv-yhtiö MTV Oy mullistaa mainosmyyntiään. Yhtiö sanoo valjastavansa uudistuksellaan massamedian voiman ja Total TV:n mahdollisuudet mainostaja-asiakkaiden kasvun tukemiseksi.

Konkreettisena tekona MTV rakensi uudenlaisen myyntiorganisaation, joka toimii normaalia ketterämmin ja keskitetymmin. Organisaatiossa yhdistyy paikallinen asiantuntijuus sekä synergiat. Oppia on saatu Ruotsin TV4:lta, joka kuuluu MTV:n tavoin Telian alaisuuteen.

– Haluamme haastaa itseämme ja asiakkaitamme. Olla edelleen vahva paikallinen toimija mutta myös hyödyntää Ruotsin mediamarkkinasta saadut opit. Panostamme entistä monipuolisempiin kaupallisiin yhteistyömuotoihin, uusiin mainosratkaisuihin ja haluamme, että suunnittelu ja toteutus on kanssamme inspiroivaa, ketterää ja tuloksellista, kertoo MTV:n toimitusjohtaja Johannes Leppänen tiedotteessa.

– Meillä on vahva visio ja sen toteuttaminen edellyttää asiakaslähtöistä ja rohkeaa uudistamista. Mainostaja-asiakkaiden kasvun tukemiseksi tarvitaan näkyviä tekoja. Tv- ja videomainonnan eli Total TV:n ehdoton vahvuus on massamedian laaja tavoittavuus ja liikkuvan kuvan vaikuttavuus, jolla on myös vahva yhteys myyntiin: pitkällä tähtäimellä Total TV -mainonnalla luodaan kysyntää ja lyhyellä tähtäimellä aktivoidaan myyntiä. Erilaiset asiakastarpeet tuntevan myyntiorganisaation voimin valjastamme nämä Total TV:n vahvuudet yhä paremmin mainostaja-asiakkaidemme kasvun vauhdittajaksi. Meillä MTV:llä on markkinan parhaat lähtökohdat tämän toteuttamiseksi, hän jatkaa.

MTV:n myyntiorganisaatiossa on tehty asiakkuustiimit eri tavalla kuin aiemmin, sillä entisen maantieteellisen jaon sijaan tiimit ovat nyt koottu asiakaslähtöisesti. Eri kokoisille ja erilaisille asiakkuuksille tarjotaan nyt aiempaa räätälöidympää palvelua.

Lisäksi uuden myyntiyksikön rinnalle on perustettu Sales Excellence -yksikkö, joka keskittyy muun muassa kaupallisten yhteistöiden kehittämiseen, tutkimusdatan valjastamiseen asiakkaiden hyväksi ja lisäarvon tuottamiseen asiakkaille.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa