Brändit

MTV perusti uuden yksikön keskittymään yhtiön brändityöhön – Susa Valvio nimitettiin yksikön johtoon

Yksikön harteille kuuluvat henkilöstö- ja vastuullisuustyö, markkinointi- ja viestintätyö sekä muutosjohtamisen tukeminen.
Kuva:
MTV Oy
MTV perusti uuden yksikön keskittymään yhtiön brändityöhön – Susa Valvio nimitettiin yksikön johtoon

MTV Oy on perustanut uuden yksikön keskittymään yhtiön brändityöhön. MTV kertoi uudesta People, Brand & Culture -nimisestä yksiköstään tiistaina.

Yksikön vastuulla ovat henkilöstö- ja vastuullisuustyö, markkinointi- ja viestintätyö sekä muutosjohtamisen tukeminen. Yksikössä rakennetaan MTV:n brändiä niin työntekijöille kuin ulkoisille sidosryhmillekin. Tarkoituksena on vahvistaa työntekijäkokemusta, luoda entistä vaikuttavampia ohjelmailmiöitä ja kehittää vastuullisuustyötä.

Yksikön johtoon nimitettiin MTV:n markkinointi- ja viestintäjohtajana työskennellyt Susa Valvio (kuvassa).

– Uudistusten myötä etenemme kohti tavoittelemaamme asemaa työnantajana, yhteiskunnallisena vaikuttajana, yrityksenä ja brändinä. MTV täyttää tänä vuonna 65 vuotta. Alkuajoistaan lähtien MTV on ollut rohkea suunnannäyttäjä ja uudistaja Suomessa. Haluamme olla inspiroiva valinta tv- ja media-alan työntekijöille, sisältöjen katsojille, yhteistyökumppaneille ja mainostajille – tämän tavoitteen eteen teemme koko Pöllöjengin voimin töitä, Valvio kertoo tiedotteessa.

MTV:n uudessa brändiyksikössä ohjelmamarkkinoinnin, sosiaalisen median ja viestinnän osaajat yhdistetään yhdeksi ohjelmien ilmiöittämistiimiksi, ja tiimiä vetää Head of Marketing & PR Tea Ijäs. Ohjelmien ilmiöittämistiimi tekee tiivistä yhteistyötä MTV:n markkinointituotannoista vastaavan, MTV:n oman promotiimin kanssa, jota johtaa Head of Marketing Services Virpi Kunttu.

– Keskitämme ohjelmanäkyvyydestä vastaavat markkinoinnin, viestinnän ja sosiaalisen median asiantuntijat yhteen tiimiin, sillä ilmiöiden luominen on nykyään monimediallista mahdollisuusviestintää. Koko ilmiöittämistiimimme tähtää siihen, että MTV:n sisällöt tavoittavat, puhuttavat ja löytävät suomalaiset. Uudenlainen tiimiytyminen tuo toimintaamme ketteryyttä ja toisaalta yhdessä kollegojen kanssa koettu luovuus inspiroi ja haastaa meitä arjessa, sanoo Ijäs.

MTV aikoo jatkossa kehittää myös vastuullisuustyötään ympäristövastuun, sosiaalisen vastuun ja taloudellisen vastuun merkeissä. Uudessa yksikössä MTV:n vastuullisuustyön kehittämisestä ja näkyväksi tekemisestä huolehtii yritysviestinnästä vastaava Tea Siikonen, jonka titteliksi tulee Head of Corporate Communications & Responsibility.

– MTV on Suomen johtava kaupallinen tv-yhtiö, yhteiskunnallisen keskustelun ylläpitäjä ja toimija, joka tukee massamediansa voimalla työtä lasten, nuorten ja perheiden hyvinvoinnin edistämiseksi Suomessa. Lisäksi MTV:llä on iso merkitys kotimaisen tv-alan työllistäjänä, vahva tahto kehittää vastuullisuuttaan alan toimijana ja työnantajana sekä edistää ympäristövastuutaan. Muun muassa näiden tärkeiden aiheiden parissa MTV on tehnyt ja tekee parhaillaan työtä, mutta työstä ei juuri ole kerrottu. Sen haluamme nyt muuttaa, Siikonen kertoo.

Yksikössä panostetaan myös uusin keinoin esimiesten ja työntekijöiden tukemiseen. Brändiyksikössä henkilöstöasioihin keskittyvää tiimiä vetämään on nimitetty Fiinu Martti.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa