MTV
Media

MTV:n suoratoistopalvelut hyvässä kasvussa

9.5.2023 12:42
Mikko Perttunen
Eduskuntavaalit vetivät uutis- ja ajankohtaisohjelmat ennätyslukuihin.

MTV kertoo suoratoistopalveluidensa Katsomon ja C Moren käytön kasvaneen maalis-huhtikuussa yli 20 prosenttia edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon nähden. Erityisesti katselu on kasvanut nuorissa kohderyhmissä, joissa suoratoistopalvelujen katselu on lähes kaksinkertaistunut.

Nuorten katselussa korostui MTV:n mukaan muun muassa rakkaus-reality. Urheilussa seurattiin jääkiekon Liigaa ja jalkapallon Mestareiden liigaa, kotimaisesta draamasta Salattuja elämiä, Rantabaaria ja Sunnuntailounasta ja viihteen puolelta Suurmestaria eri versioineen.

Kaikkiaan MTV:n sisältöjen parissa käytetty aika lisääntyi 2,3 prosenttia.
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Kaikkiaan MTV:n sisältöjen parissa käytetty aika lisääntyi 2,3 prosenttia. MTV:n uutiset ja ajankohtaisohjelmat tekivät myös kevään tavoittavuusennätyksensä vaaliviikolla, jolloin ohjelmat tavoittivat 3,4 miljoonaa katsojaa viikossa. Tavallisesti korkeammalle päästään tiedotteen mukaan vain jääkiekon MM-kisojen yhteydessä, jolloin otteluiden tauoilla nähtävät uutiset keräävät suuria yleisömääriä.

Eduskuntavaaleihin liittyvät ohjelmat kiinnostivat varsinaisen vaaliviikon ulkopuolellakin suomalaisia enemmän kuin neljä vuotta sitten.